۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کدام رنگ لباس را انتخاب کنیم؟

یکی از بزرگ ترین مشکلات خانم ها، انتخاب رنگ لباس مناسب است، این که چه رنگی بپوشیم و چه رنگی به ما بیشتر می آید، یکی از دغدغه های همیشگی خانم ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین نکته در انتخاب درست رنگ لباس، شناخت کامل از رنگ پوست بدن است. رنگ لباس باید با رنگ پوست هماهنگی و همخوانی داشته باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که بدون اعتنا به هر قانونی می توانید رنگی را برای لباستان انتخاب کنید که مورد علاقه تان است و با پوشیدن آن احساس خوبی پیدا می کنید. در ادامه به انواع رنگ پوست و رنگ های متناسب با آن اشاره می کنیم.

چگونه رنگ پوست خود را شناسایی کنیم؟

با اینکه در نگاه عام پوست بدن به دو دسته بور و روشن و برنزه و تیره تقسیم می شود اما واقعیت آن است که رنگ پوست به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می شود.

برای تعیین رنگ پوست، سه روش ساده وجود دارد که به این شرح است:

۱_ ساده ترین روش برای تشخیص رنگ پوست، استفاده از کاغذ سفید است. فقط دقت کنید پوستتان در حالت طبیعی و بدون هیچ گونه مواد آرایشی و یا آفتاب سوختگی باشد.کاغذ سفید را کنار صورت خود قرار دهید. اگر رنگ پوست شما نسبت به رنگ کاغذ سبز، زرد یا قهوه ای مایل به زرد به نظر برسد، پوست شما گرم است. اگر پوست آبی یا صورتی باشد، پوست شما تن سرد دارد و اگر پوست خاکستری به نظر برسد، پوست شما خنثی است.

۲_ راه دوم آن است که مچ دست خود را زیر نور طبیعی آفتاب قرار دهید و به رگ های خود دقت کنید. اگر رگ های شما آبی یا بنفش باشد، پوست شما سرد است. اگر رگ ها به سبز متمایل باشند، پوست گرم است و اگر نمی توانید به آسانی تشخیص دهید که رگ های شما آبی یا سبز است، دارای پوست خنثی هستید.

رنگ های مناسب برای پوست گرم

اگر پوست شما گرم است، رنگ های گرم چرخه رنگ مثل قرمز، نارنجی، هلویی، طلایی و زرد برای شما مناسب است. برخی از رنگ های خنثی مثل خاکستری مایل به قهوه ای یا کرم با پوست شما همخوانی بیشتری دارند.

رنگ های مناسب برای پوست سرد

لباس هایی با رنگ های آبی، صورتی، سبز، ترکیب آبی و سبز، انواع بنفش ها و ارغوانی، لباس های مناسبی برای افراد با پوست سرد هستند. بهترین رنگ ها برای این رنگ پوست از عمق اقیانوس و عمق زمستان الهام می گیرند. آبی روشن، سبز زمردی و بنفش تیره و روشن برای انهایی که این رنگ پوست را دارند عالی به نظر می رسد.

رنگ های مناسب برای پوست خنثی

اگر پوست خنثی دارید، می توانید هر رنگی را از چرخه رنگ استفاده کنید اما بهتر است به جای استفاده از رنگ های جیغ به سراغ رنگ های ملایم و خاموش مثل رنگ های پاستلی، سبز یشمی و آبی دریایی بروید. اگر دوست دارید رنگ های خنثی بپوشید، سفید، قهوه ای و طیف های میانه خاکستری و سیاه برای شما مناسب است.

کد خبر 409223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.