حمایت از تولیدات سینمایی در بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان اعتبار گرفت

عضو شورای شهر اصفهان گفت: تحت عنوان "حمایت از صنعت سینما" مصوبه‌ای در شورای شهر قرار دادیم و برای سال آینده ردیف اعتباری تحت عنوان "مشارکت و حمایت از تولیدات سینمایی" در بودجه شهرداری اصفهان وجود خواهد داشت.

فریده روشن در حاشیه جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بخش جانبی جشنواره که در آن تنها اکران فیلم‌های سینمایی اصفهان است، می‌تواند بسیار در حمایت از سینماگران این شهر تأثیرگذار باشد و اگر این حمایت‌ها را ببینند و آثارشان در شهر خود دیده شود تأثیر بسزایی در رشد سینمای اصفهان خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های سینمایی را دارد، اما نیاز است که هنرمندان ما بیشتر فعالیت کنند و از سوی مدیران شهری و استانی حمایت‌ها بیشتر شود. اداره ارشاد، بخش‌های هنری شهرداری اصفهان، استانداری و دیگر نهادها باید به یک هم افزایی برسند تا آنچه توان دارند را در اختیار هنرمندان قرار دهند.

وی درباره اقداماتی که در جهت جلوگیری از کوچ هنرمندان اصفهانی به تهران انجام شده، اظهار کرد:  تحت عنوان "حمایت از صنعت سینما" مصوبه‌ای در شورای شهر قرار دادیم و برای سال آینده ردیف اعتباری تحت عنوان "مشارکت و حمایت از تولیدات سینمایی" در بودجه شهرداری اصفهان وجود خواهد داشت. امیدواریم این حمایت‌ها در هنرمندان انگیزه لازم را ایجاد کند و آنها به این باور برسند که برای دیده شدن نیاز نیست که به تهران بروند.

روشن افزود: در کوچ هنرمندان به تهران مسئولان مقصر هستند که برای هنرمندان فرصت فراهم نکردند و حمایت کافی نشده است این هنرمندان در اصفهان جای رشد برای خود ندیدند و اجباراً به تهران رفته‌اند.

مشکل اصلی بسیاری از تولیدات سینمایی در اصفهان نبود امکانات اکران و زمینه دیده شدن است، عضو شورای شهر اصفهان در این باره خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر اصفهان می‌توانند برای اکران فیلم‌های اصفهانی امکاناتی چون هنرسرای خورشید و یا فرهنگسرای کوثر را در اختیار هنرمندان قرار دهند.

کد خبر 409214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.