فاز اول طرح حفاظتی سامانه آبرسانی اصفهان افتتاح شد

فاز اول طرح حفاظتی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در آئین افتتاح این پروژه اظهار کرد: بیش از چهار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های حفاظتی امنیتی در یکی از بزرگترین و حساس‌ترین سامانه‌های آبرسانی کشور هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون مباحث امنیتی و حفاظتی تأسیسات آبرسانی استان در دستور کار قرار گرفت، اعلام کرد: ارتقای امنیت تصفیه‌خانه آب اصفهان یکی از اولویت‌های آبفا در این زمینه بوده است.

امینی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ ضریب امنیتی تصفیه‌خانه آب اصفهان ارتقا یافته است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر در راستای افزایش ضریب امنیتی و حفاظتی تصفیه‌خانه آب اصفهان، ایجاد زیرساخت فیبر نوری با قابلیت توسعه جهت طرح‌های آینده، نصب فاز اول سامانه هوشمند نظارت تصویری، افزایش نیروهای حفاظت فیزیکی از جمله برخی اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۲۰ طرح مطالعاتی امنیتی و پدافند غیرعامل در خصوص سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام طرح‌های مطالعاتی، اقدامات فنی در قالب ایجاد گشت کنترل خطوط انتقال آبرسانی اصفهان بزرگ، احداث ۱۰ باب شیزخانه جهت کنترل و جلوگیری از وقوع حوادث و تهدیدات، مانیتورینگ، پایش و کنترل تأسیسات آبرسانی، ایمنی آب، خرید و نصب دیزل ژنراتور از دیگر تدابیر جهت خدمت‌رسانی پایدار به مردم بوده است.

وی، مانیتورینگ، پایش و کنترل تأسیسات آبرسانی را در توزیع عادلانه آب بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در چند سال اخیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان به منظور مانیتورینگ تأسیسات آبرسانی استان هزینه شده، با اجرای این پروژه به رغم کمبود چهار متر مکعب آب، توزیع عادلانه از باغبهادران تا انارک صورت گرفت.

کد خبر 409193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.