نوروزی: سال آینده اتفاقات خوبی در منطقه ۱۰ رقم خواهد خورد

شهردار اصفهان گفت: امروز ۱۸ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت که می‌تواند منشأ برکت برای شهروندان این منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز _چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸_ در «آئین بهره برداری از پروژه مجموعه ورزشی چندمنظوره روباز تمدن» اظهار کرد: نخستین پروژه‌ای که امروز افتتاح شد مجموعه ورزشی روباز تمدن است که از چهار میدان ورزشی ماسه‌ای، چمن مصنوعی و دو کفپوش تشکیل شده است.

وی تأکید کرد: بهره برداری از این مجموعه ورزشی می‌تواند فرصتی برای جوانان و دانش آموزان این منطقه باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز چند پروژه شاخص دیگر در منطقه ۱۰ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجموعه پروژه‌های عمرانی و حمل و نقلی این منطقه در توسعه منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه سال آینده اتفاقات خوبی در منطقه ۱۰ رقم خواهد خورد، افزود: پروژه‌های مهمی همچون رینگ چهارم و فرزانگان در حال احداث بوده و آزادسازی مسیرهای مورد نظر آن در حال انجام است. بهره برداری از پروژه‌های منطقه ۱۰ منشأ تحولات خوب در این منطقه خواهد بود.

ایجاد عدالت فضایی در مناطق کمتر برخوردار

وی همچنین در افتتاح «خانه لبخند» اظهار کرد: در یکسال گذشته با حضور مدیر منطقه ۱۰، انسجام و همدلی و همراهی بسیار خوبی بین شهروندان با شهرداری منطقه ایجاد شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد حرکت‌های ارزشمندی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ منطقه‌ای با ظرفیتی بالا از همه جهات فرهنگی و اقتصادی است، افزود: این منطقه می‌تواند در حوزه توسعه و پیشرفت پیشرو باشد.

نوروزی با بیان اینکه سیاست مدیریت شهری در راستای ایجاد عدالت فضایی در این منطقه و مناطق کمتر برخوردار است، ادامه داد: اقداماتی که در دو سال گذشته در مناطق کمتر برخوردار اتفاق افتاده، در راستای تأمین بیشتر عدالت در چنین مناطقی است.

نوروزی تاکید کرد: درصدد هستیم مناطقی که استحقاق خدمت بیشتر دارند و کمتر مورد توجه بوده‌اند را با بسیج امکانات و ایجاد پروژه‌های بیشتر در سطحی قرار دهیم تا مردم از رفاه بیشتری برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از ابر پروژه‌ها و پروژه‌هایی که وسعت آنها از منطقه فراتر رفته، پروژه‌های شهری شده و حتی فرا شهری است، در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان قرار دارد، افزود: حلقه حفاظتی شهر و خط دو متروی اصفهان از این منطقه عبور می‌کند و انجام این اقدامات به معنای ایجاد دسترسی‌های بهتر برای مردم برای دسترسی به مرکز و سایر نقاط شهر است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اجرای پروژه‌های بزرگ در این مناطق به معنای ایجاد محرک توسعه برای شهر، آوردن آبادانی در این مناطق و ایجاد امید برای کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند، است.

وی گفت: یقین داریم حرکت‌هایی که در منطقه ۱۰ آغاز شده، این منطقه را به سویی می‌برد که دیگر کسی احساس تبعیض نکند.

نوروزی اظهار کرد: سیاست کلان شهرداری اصفهان، عملکرد مدیران در مناطق و مصوبات این روزها که برای بودجه‌بندی در شورای شهر تصویب می‌شود همچنین بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد، همه برای آن است که بتوانیم مجموعه بزرگ خدمات رسانی در حوزه شهری را به سمتی هدایت کنیم که مردم مستحق‌تر و کمتر برخوردار از آن بهره بیشتری ببرند.

وی گفت: اگر امروز در منطقه ۱۰ مجموعه ورزشی و خانه کودک لبخند، افتتاح و خیابان هفت تیر بهره‌برداری می‌شود، ۳۰ پروژه در این منطقه فعال است و روز گذشته ۳۰ میلیارد تومان به بودجه منطقه ۱۰ برای سال ۹۹ اضافه شده، همه به دلیل آن است که با تقویت زیرساخت‌ها امید را افزایش دهیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر تأمین آرامش و آسایش برای شهروندان با اجرای پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: اقدامات شهرداری در مناطق کمتر برخوردار با این هدف صورت می‌گیرد که مردم در این مناطق بدون احساس تبعیض زندگی خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه منطقه ۱۰ برای اجرای پروژه‌های خود ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کرده و برای تأمین بودجه تلاش می‌کند تا اعتبارات لازم به پروژه‌ها تخصیص یابد، به خاطر پروژه‌های بزرگ شهری اعتبارات وسیعی به سمت این منطقه هدایت شده است.

تخصیص اعتبار برای احداث خط مترو به نوعی تأمین اعتبار برای شهر است

نوروزی با بیان اینکه برای احداث مترو نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در زیر زمین این مناطق با استفاده از بهترین روش‌ها و قوی‌ترین تکنولوژی‌ها در حال فعالیت هستند تا مردم این منطقه با مشکلات ترافیکی و امکانات حمل و نقلی رو به رو نباشند، تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای احداث خط مترو به نوعی تأمین اعتبار برای شهر است، اما محل عملیات در مناطق ۱۴ و ۱۰ قرار دارد تا به مناطق دیگر تسری یابد و به منطقه ۹ در غرب اصفهان برسد.

وی ادامه داد: از تمام مدیرانی که در منطقه ۱۰ تلاش می‌کنند و معتمدان و شهروندانی که با شهرداری همراهی دارند، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در حوزه فرهنگی تنها شاهد احداث خانه لبخند نباشیم، بلکه هر روز و هر ماه به تعداد این خانه‌ها اضافه شود و همه تلاش کنند تا لبخند بر لبان همه توسعه پیدا کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه افتتاح خانه لبخند یعنی سیر حرکتی به سمت هدف تعیین شده، اصلاح جامعه و پیشگیری از بسیاری خطرات، فهیم شدن و ارتقا سطح شعور و آنچه سایر نقاط شهر به آن نیاز دارند، اظهار امیدواری کرد: در تمام مناطق شاهد چنین ابتکارات و خلاقیت‌ها باشیم و همه کودکان و نوجوانان بتوانند به جای آنکه گرفتار برخی مشکلات باشند، در چنین مکان‌هایی گرد هم آیند و در محیط امن آموزش ببینند و کودکان در سایه این فعالیت‌ها تربیت شده و رشد کنند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا اقدامات را تداوم بخشیده و شاهد بهبودی این منطقه در تمام زمینه‌ها باشیم.

به گزارش ایمنا، امروز از پنج طرح خدماتی – عمرانی منطقه ۱۰ با صرف ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد؛ این پروژه‌ها شامل ساماندهی خیابان هفت تیر در حدفاصل خیابان پروین تا سپیده کاشانی به طول ۲۸۰ متر و عرض ۳۳ متر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، پروژه خانه کودک استاد همایی با صرف ۱۲ میلیارد ریال اعتبار، پروژه مشارکتی مجموعه ورزشی روباز تمدن در بزرگراه شهید آقابابائی با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ساماندهی پیاده‌روهای خیابان شهید حیدری، امامزاده ابراهیم، ضلع شمالی خیابان جی با اعتبار ۱۳.۵ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 409147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.