افتتاح بزرگترین پروژه شهری استان مرکزی در ساوه

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی، فاز نخست بزرگراه سیدالشهدا(ع) ساوه(کمربندی شمال) به عنوان بزرگترین پروژه شهری استان مرکزی افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، سیدمهدی حسینی، شهردار ساوه اظهار کرد: فاز نخست این پروژه از میدان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا شهرک علوی به طول دو کیلومتر در مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع با سخت‌ترین شرایط مالی شهرداری اجرا شد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های اثربخش با کم‌ترین بار مالی از مهم‌ترین اولویت های شهرداری ساوه در وضعیت سخت مالی دوره پنجم بوده است، تصریح کرد: احداث این بزرگراه موجب ارتباط آسان مناطق بسیج، بهزیستی، آوینی و شهرک علوی به کمربندی شمال شهر شده و در نتیجه راه دسترسی ۷۵ هزار شهروند مناطق شمالی شهر را هموار خواهد ساخت.

شهردار ساوه گفت: بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر اثربخشی در توزیع ترافیک و زیرساختی برای شهر، در بخش زیست محیطی نیز بسیار موثر خواهد بود، زیرا با اجرای طرح فضای سبز پیش بینی شده در اطراف این بزرگراه به طول ۱۶ کیلومتر، چهار مترمربع به سرانه فضای سبز شهری ساوه افزوده خواهد شد.

حسینی افزود: عملیات فاز نخست بزرگراه سید الشهدا (ع) ساوه (کمربندی شمال) با صرف ۱۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و خدماتی و حدود ۵۰ میلیارد تومان ارزش تملکات و آزاد سازی اراضی در مجموع با ۶۵ میلیارد تومان انجام و در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 409138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.