سیاست تخصیص ارز به نفع تولید داخلی تجدید نظر می‌شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست تخصیص ارز به نفع حمایت از تولیدات داخلی مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت، گفت: گوشت قرمز، کره و چای با ارز نیمایی وارد می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کشاورز امروز چهارشنبه _۱۶ بهمن‌ماه_ پس از نشست با رؤسای کمیسیون کشاورزی اتاق‌های بازرگانی ایران، در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قیمت تعداد زیادی از کالاهای بازار همچون گوشت قرمز و مرغ از شب عید سال گذشته پایین‌تر است اما مجبوریم قیمت برخی کالاها را به نفع تولیدکنندگان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ذخایر استراتژیک و نهاده‌های دام و طیور برای ایام عید نوروز و بازار شب عید به اندازه کافی تدارک دیده شده و هیچ مشکلی در تأمین نیاز بازار وجود ندارد، افزود: انواع میوه جات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت تدارک دیده شده و هیچ مشکلی در تأمین نیاز میوه بازار نیست.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: کالاهای وارداتی به کشور به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند و گروه اول، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و از جمله آنها می‌توان به گندم و برنج و نهاده‌های مربوط به تولید اشاره کرد.

کشاورز اضافه کرد: گروه دوم که شامل کالاهای غیراساسی است و دولت دخالتی در تنظیم بازار و قیمت گذاری آنها ندارد، از طریق ارز نیمایی وارد می‌شود، از جمله آنها می‌توان به گوشت قرمز، کره و چای اشاره کرد و سیاست تخصیص ارز به نفع حمایت از تولیدات داخلی مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 409130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.