افتتاح پروژه نیروگاه زباله نوشهر تا پایان بهمن ماه سال‌جاری

شهردار نوشهر از افتتاح پروژه نیروگاه زباله این شهر تا پایان بهمن ماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی امانی از افتتاح پروژه‌های در دست اقدام شهری در ماه‌های اخیر خبر داد و اظهار کرد: پروژه ملی نیروگاه زباله که از سال ۹۱ کلنگ آن بر زمین زده شد و به دلیل مشکلات نقدینگی و کمبود اعتبارات لازم به تاخیر افتاد اما تا انتهای بهمن ماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: با توجه به تمامی کاستی‌ها و کمبودها این پروژه تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که امیدواریم در پایان بهمن‌ماه و با هماهنگی‌های لازم با معاونت عمرانی سازمان شهرداری‌ها پروژه با حضور ریاست جمهور افتتاح و وارد فاز اجرایی شود.

شهردار نوشهر درباره دیگر پروژه‌های این شهرستان خاطرنشان کرد: مجتمع تجاری همافران نوشهر با رویکرد ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری که در سنوات قبل پیش‌بینی شده بود در دستور کار است، علاوه بر این پروژه اتصال خیابان فردوسی نوشهر به کمربندی به طول یک کیلومتر با نام جدید خیابان شورا در مراحل پایانی خود قرار دارد.

امانی با بیان اینکه در این بازگشایی چندین هدف مورد نظر بوده است، گفت: تملک اماکن و اراضی در معرض سیل و روان‌سازی ترافیک درون‌شهری از اهداف این طرح است که با اعتباری معادل سه میلیارد تومان و تملک ۲۵ پلاک ثبتی تا این مرحله اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

وی به دیگر پروژه آتی شهر که در آینده توسعه شهری نوشهر تاثیرگذار است اشاره و تاکید کرد: ایجاد و احداث دو پل جایگزین به جای پل فعلی ماشلک با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین طرح‌های توسعه محور شهرداری است که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

شهردار نوشهر زمان افتتاح این پروژه را تا پایان دوره شورای کنونی شهر نوشهر اعلام کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که باعث تاخیر طرح‌های توسعه‌ای می‌شود جذب پیمانکار است چراکه به دلیل نبود ثبات بازار و سیال بودن نرخ‌ها پیمانکاران تمایلی برای تحویل پروژه‌های بلندمدت ندارند و در فراخوان‌ها شاهدیم که پیمانکاران شرکت نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 409129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.