اختصاص بودجه برای تبدیل تپه باستانی پیسا به پارک فرامنطقه‌ای

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: در بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری همدان برای فاز نخست اجرایی پارک تپه باستانی پیسا مبلغ مناسبی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم مولوی صبح چهارشنبه در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر لزوم تحقق شهر سبز و انسان محور در همدان اظهار کرد: با گسترش و توسعه نامتوازن و بی‌قواره شهر همدان به دلیل افزایش جمعیت و گسترش مهاجرت‌های مختلف بخش زیادی از این باغات و بیشه‌زارها و فضاهای سبز طبیعی و بکر ازبین رفته است.

وی افزود: با تصویب شورای شهر محوطه تپه باستانی پیسا در کنار بلوار آیت‌الله نجفی و جاده استراتژیک غار علیصدر در مساحت حدود ۸۶ هکتار، به یک پارک بزرگ فرامنطقه‌ای تبدیل شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه همجواری این منطقه با سکونت‌گاه‌های غیررسمی ممکن است باعث شکل‌گیری بافت ناهمگن شود، تصریح کرد: طراحی این پارک فرامنطقه‌ای با لحاظ کردن کاربری‌های مورد نیاز باید سبب شود در جوار تپه پیسا ساخت‌وسازهای غیرقانونی و غیرمجاز ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه تپه پیسا طبق یافته‌های علمی باستان‌شناسی از زیستگاه‌های اصلی و مهم دوران و عصر مفرغ بوده که نقش بسیار مهمی در مدنیت و شهرنشینی و پایتختی قوم ماد در هگمتانه داشته، ادامه داد: در بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری همدان برای فاز نخست اجرایی این پارک مبلغ مناسبی از محل درآمدهای شهرداری منطقه چهار پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 409120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.