اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بررسی می‌شود

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه از یکم تا ۱۰ اسفند اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بررسی می‌شود، از فرآیند بررسی، تطبیق مدارک و اخراز هویت متقاضیانی که پیامک دریافت کردند، خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی با بیان اینکه ارسال پیامک پذیرفته شدگان غیرقطعی اقدام ملی مسکن ۱۴ بهمن از ساعت ۱۱ صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ شب همان روز به اتمام رسید، اظها ر کرد: بر اساس قانون ساماندهی افرادی که می‌توانستند از تسهیلات دولتی و برنامه‌های حمایتی مسکن استفاده کنند و در اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، با تطبیق برخی از شرایط طی پیامکی پذیرش اولیه به واجدان شرایط اعلام شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن یادآور شد: کسانی که پیامک دریافت کردند واحد سه شرط فرم ج سبز، فقدان مالکیت خصوصی مسکن و عدم استفاده از تسهیلات خرید، جعاله یا مشارکت مسکن هستند.

اصلانی ادامه داد: برای بررسی سایر شروط طرح اقدام ملی مسکن که شامل سابقه سکونت پنج ساله، تأهل و تطبیق مشخصات فردی و شناسنامه‌ای با اطلاعاتی است که در سامانه ثبت شده، باید به محل‌هایی که در سامانه tem.mrud.ir بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده مراجعه کنند و نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

وی گفت: متقاضیان باید اصل شناسنامه، اصل کارت ملی خود و خانواده، به اضافه مدرکی که سابقه سکونت آنها را تأیید کند، ارائه دهند. مدارکی که موید سابقه سکونت است شامل گواهی اشتغال به کار در ادارات دولتی، سابقه بیمه پنج ساله اگر در بخش خصوصی شاغل هستند و یا سابقه پنج ساله تحصیل فرزندان است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین اعلام کرد: متقاضیانی که پیامک دریافت کرده اند باید تعهدنامه محضری که فرم خام آن در سامانه بارگذاری شده را پر کرده و با ثبت آن در دفترخانه به همراه سایر مدارکی که اعلام شد به محل‌هایی که در سامانه اعلام شده ارائه می‌دهند.

آورده اولیه متقاضیان ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است

اصلانی تصریح کرد: ادارات کل و نهادهای متولی مدارک متقاضیان را تطبیق می‌دهند و با تطبیق مدارک و احراز هویت، متقاضیان برای افتتاح حساب به بانک معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آورده اولیه متقاضیان رقمی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است که به هر متقاضی اعلام خواهد شد، گفت: افراد معرفی شده به بانک جزو متقاضیان قطعی اقدام ملی مسکن هستند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: حق اعتراض برای متقاضیانی که پیامک دریافت نکردند محفوظ است و آنها می‌توانند از یکم تا ۱۰ اسفند ماه با مراجعه به سامانه دلایل رد درخواست خود را دریافت کنند. چنانچه اشتباهی رخ داده باشد اعتراض به حق متقاضیان بررسی خواهد شد.

کد خبر 409106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.