کتابخانه دیجیتال شهرداری ارومیه راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ارومیه گفت: کتابخانه دیجیتال در کتابخانه تخصصی قرآن و عترت شهرداری ارومیه به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های کتابخانه تخصصی در حوزه علوم انسانی اسلامی در شمال غرب کشورراه اندازی می شود.

به گزارش ایمنا، فرهنگ صفایی‌پور با بیان اینکه کتابخانه دیجیتال در کتابخانه تخصصی قرآن و عترت شهرداری ارومیه راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این کتابخانه دیجیتال با محوریت کتابخانه تخصصی قرآن و عترت انجام شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این کتابخانه دیجیتالی ایجاد شده است، تصریح کرد: تهیه فایل‌های کتاب، گفت‌وگو و مشورت با مهندسان مرتبط در این زمینه از جمله مهمترین این اقدامات محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: در دنیای امروز فلسفه وجودی کتابخانه ها صرفاً مخزن‌داری نیست، بلکه کتابخانهها را باید به عنوان مرکز اشاعه اطلاعات و دانش منابع اطلاعاتی بدون محدودیت مکانی و زمانی معرفی کرد و ما نباید از این قافله عقب باشیم.

صفایی‌پور از مشارکت مرکز قائمیه اصفهان در تجهیز این کتابخانه دیجیتالی با شهرداری ارومیه خبر داد و افزود: تعداد ۱۹ هزار نسخه کتابی فارسی، عربی در حوزه علوم انسانی اسلامی در اختیار این مجموعه قرار گرفته تا با راه‌اندازی نرم افزارها اندرویدی توسط واحد کتابخانه این منابع بدون محدودیت و به صورت رایگان در اختیار پژوهشگران و محققان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش و توسعه امر مطالعه و کتابخوانی مابین شهروندان اقدامات مهمی انجام شده است، اضافه کرد: کتابخانه تخصصی قرآن و عترت یکی از بزرگترین مجموعه‌های کتابخانه تخصصی در حوزه علوم انسانی اسلامی در شمال غرب کشور است که با فضای بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ مترمربع در دو طبقه با مجموعه‌ای بالغ بر ۲۴ هزار نسخه کتاب روزانه آماده ارائه خدمات برای کتابخوان‌ها است.

کد خبر 409104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.