گوشت‌های تاریخ گذشته وارد کشور می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات تأمین منابع آبی در استان اصفهان، گفت: اصفهانی‌ها بر اساس قانون حق منابع آبی خود را می‌خواهند و حق آبه بقیه استان‌های کشور را نمی‌خواهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید تاج‌الدین، امروز چهارشنبه _۱۶ بهمن ماه_ در گردهمایی رؤسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های بازرگانی کشور با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان از استان‌های برخوردار است اما کم لطفی‌های زیادی از سوی دولتمردان به این استان شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات کشاورزان، سهمیه کود شیمیایی مورد نیازشان است و بسیاری از آنها حداقل سهمیه مصوب را هم نمی‌توانند تهیه کنند، قیمت انواع این کودها در بازار بسیار زیاد است و وزارت جهاد کشاورزی وظیفه دارد پس از قرار دادن سهمیه مصوب در اختیار کشاورزان، سموم را در بازارهای بدون واسطه عرضه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات دامداران استان، تصریح کرد: سن بسیاری از دام‌ها در دامداری‌های استان به زمان کشتار رسیده اما خرید تضمینی از سوی دولت صورت نمی‌گیرد و از سوی دیگر قیمت گوشت در بازار به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد و گوشت‌های تاریخ گذشته وارد کشور می‌شود.

نظارتی از مبدا تا مقصد بر زاینده رود نمی‌شود

تاج الدین اضافه کرد: قوانین موجود در حوزه منابع آبی مشکلات زیادی دارد اما قانون بد بهتر از بی قانونی است، البته باید قوانین اصلاح شوند. بسیاری از مقررات سال هاست که اجرا نمی‌شود و هیئت سه نفره ای که وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۶۱ مسئول تشکیل آن برای تقسیم حق آبه شد، هنوز تشکیل نشده است.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب در اصفهان ادامه داد: نظارتی از مبدا تا مقصد بر زاینده رود وجود ندارد و طرح‌هایی در طول مسیر زاینده رود اجرا می‌شود که آب را در بالادست می‌مکد و هیچ صرفه اقتصادی برای کشور ندارد. بارندگی‌های اخیر، ده‌ها برابر منابع آب مورد نیاز برای احیای زاینده رود بود اما متأسفانه مدیریت ناصحیح آنها را به سمت خلیج فارس هدایت کرد.

ایرج حشمتی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان، نیز در این نشست گفت: به رغم رتبه‌های قابل توجه استان در بخش تولیدات کشاورزی و صنعتی، رتبه اول آلودگی در کلان شهرهای کشور هم مربوط به اصفهان و این استان وظیفه خود نسبت به دولت و کشور را انجام داده اما دستگاه‌های دولتی توجهی به آلایندگی و آلودگی در این استان نمی‌کنند.

وی افزود: اگر حقابه تالاب گاوخونی را دنبال نکنیم کشاورزی در استان اصفهان از بین خواهد رفت و روزهای بسیار آلوده‌ای را مردم اصفهان تحمل کرده‌اند. بخشی از ریزگردهای استان به دلیل توسعه ناپایدار صنعت و کشاورزی به وجود آمده و باید نسبت به محیط زیست اصفهان، به عنوان یک استان پیشرو در صنعت و خدمات حمایت شود.

مهدی تقی پور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، نیز در این نشست گفت: متأسفانه بازار عقب تر از تولید در بخش کشاورزی قرار دارد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان سعی می‌کند تا با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان توسعه بازار محصولات کشاورزی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

کد خبر 409100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.