صحت‌سنجی اطلاعات رانندگان حمل و نقل شهری کشور برای نخستین‌بار

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای نخستین‌بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک‌های داده‌ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، پست، نیروی انتظامی و … صحت‌سنجی شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مستمر انجام شده و با همکاری و مشارکت شهرداری تهران، به استناد ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و بند "ب" ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی مربوط به این ماده، تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری فی مابین سازمان تامین اجتماعی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری تهران منعقد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه این فهرست از سال ۱۳۹۲ تاکنون به روز رسانی نشده بود، افزود: طبق توافق انجام گرفته با سازمان تامین اجتماعی و با همکاری شهرداری تهران، رانندگانی که در بخش حمل و نقل عمومی شهری فعال هستند، با اولویت ناوگان تاکسیرانی شهری به مرور به فهرست بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افزوده می‌شوند.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: رانندگانی که قبلاً در این حرفه فعال بوده و هم اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند، امکان بهره‌مندی از بیمه خویش‌فرما را خواهند داشت.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه مرجع رسمی شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری به نشانی www.utcms.ir است، ادامه داد: برای نخستین‌بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک‌های داده‌ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، پست، نیروی انتظامی و … صحت‌سنجی شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه از طریق اطلاعات سامانه، تمامی خدمات شهری از جمله سهمیه سوخت و لاستیک و قطعات، به صورت عادلانه به ناوگان و رانندگان واقعی تخصیص می‌یابد، اظهار کرد: وضعیت فعال بودن رانندگان شهری به صورت مستمر از روش‌های مختلف از جمله تجهیزات ناوبری هوشمند، دوربین‌های شهری و اسناد حمل و نقل، رصد شده و این اطمینان حاصل می‌شود که یارانه دولتی به رانندگان واجد شرایط تعلق گیرد.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: در گذشته به دلیل نبود اصالت‌سنجی بانک‌های داده‌ای حاوی مشخصات رانندگان مذکور و فقدان وحدت رویه در ارسال فهرست بیمه‌شدگان بخش شهری به سازمان تامین اجتماعی، بعضاً مشاهده می‌شد افرادی که در این بخش فعالیت حرفه‌ای ندارند، به عنوان راننده فعال معرفی شده اند؛ در نتیجه امیدوار هستیم انعقاد این تفاهمنامه، گامی ارزشمند در جهت افزایش عدالت در تخصیص یارانه‌های دولتی و بهره‌مندی رانندگان واقعی حمل و نقل شهری از تسهیلات و خدمات مربوط به این حوزه باشد.

کد خبر 409090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.