پنجاهمین ایستگاه آتش نشانی مشهد افتتاح شد

پنجاهمین ایستگاه آتش نشانی مشهد به نام سردار بزرگ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۴۰ متر مربع با هزینه سه میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، امیر عزیزی در آئین افتتاح ایستگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و رونمایی از نخستین خودروهای پلتفرم ۷۲ متری آتش نشانی در کشور اظهار کرد: سازمان آتش نشانی سه محور اصلی آموزش، توسعه ایستگاه‌ها و تأمین تجهیزات را مورد توجه قرارداده است.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته، سه محور آموزش، توسعه ایستگاه‌ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز را به عنوان سه محور اصلی دردستور کار قرارداده ایم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه ایستگاه‌ها امروز شاهد افتتاح پنجاهمین ایستگاه به نام سردار بزرگ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت یک هزار و۴۰۰ مترمربع با زیربنای یک هزار و۴۰ متر مربع با هزینه سه میلیارد تومان هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تأمین تجهیزات نیز برای نخستین بار در کشور دو دستگاه پلتفرم ۷۲ متری در ناوگان آتش نشانی شهرداری مشهد فعال خواهد شد، اظهار کرد: هر دو دستگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از کشور ایتالیا خریداری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با ایمن‌سازی و مجهز شدن ساختمان‌های بالای ۲۳ متر به سیستم هوشمند اعلان و اطفا حریق طبق قانون، از این پلتفرم‌ها کمتر استفاده شود.

عزیزی با اشاره به حوزه آموزش نیروی متخصص و زبده به عنوان یکی دیگر از محورهای اصلی سازمان گفت: در این حوزه نیز اقدامات مستمر و خوبی انجام شده و سازمان از نیروهای متخصص و باتجربه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا دومین تیم عملیات ویژه آتش نشانی مشهد متشکل از آتش نشانان متخصص در حوزه کار در ارتفاع، غواصی و … را در ایستگاه شماره هفت آتش نشانی واقع در خیابان مفتح راه‌اندازی کرده‌ایم تا در مواقع نیاز به کمک مردم بشتابند.

کد خبر 409088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.