میزان هم سو بودن بودجه‌ شهرداری اصفهان با راهبردها بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه بودجه شهرداری پس از ارائه به شورای شهر در ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و میزان هم سو بودن بودجه با راهبردها بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در برنامه "صدای شهر" با اشاره به محور فعالیت کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی اظهار کرد: این کمیسیون همانطور که از نام آن مشخص است در دو حوزه عمران، معماری و شهرسازی فعال است و نظارت و پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه عمده مسائل در دو حوزه عمران، معماری و شهرسازی و بازدیدها تقسیم بندی می‌شود، اضافه کرد: مسائل موضوعی یا موضعی بررسی می‌شوند و اگر موضوعی مانند بافت فرسوده باشد قطعاً فراگیرتر است اما موارد موضعی از دل بازدیدها به دست می‌آید، برای مثال یک مشکل خاص در بخش جغرافیایی خاصی از شهر وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جلسات کمیسیون عمران دوشنبه هر هفته در بازه زمانی دو ساعته یا در محل شورای شهر یا در محل یک پروژه یا سازمان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در کمیسیون عمران استفاده از نخبگان در دستور کار است، اضافه کرد: به همین دلیل به صورت مداوم مسائل در کمیسیون تلفیق به سمع و نظر آن‌ها می‌رسد و جلسات جمع بندی عموماً با حضور نخبگان است.

طغیانی با بیان اینکه بیشترین اتفاقات علمی در این دوره در حال روی دادن است، تاکید کرد: اگر در مدیریت شهری کاری را به اشتباه انجام بدهیم اما با نظر نخبگان و مردم بهتر از این است که بدون نظر آنها کاری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان تمام تلاش خود را کرده‌ایم و این کیفی سازی را در دستور کار داریم، افزود: مسائل موجود در این کمیسیون به گونه‌ای است که با مردم تعامل دارد و در کمیسیون به روی مردم باز است.

سراغ نخبگان کشوری رفته‌ایم

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما فراتر از شهر اصفهان به سراغ نخبگان کشوری و حتی خارج از کشور رفته‌ایم و برای شهر از نظر آنها استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما سعی می‌کنیم که در پایان هر سال راهبردهای هر کمیسیون را ارائه کنیم، اظهار کرد: اصلاح فرآیندها، بازآفرینی بافت‌های فرسوده و تاکید بر بسته‌های تشویقی، اختصاص اعتبار لازم در بودجه ۹۹ برای محلات کم برخوردار با تاکید بر عدالت فضایی و تعریف و بازتعریف پروژه‌های محرک توسعه است.

طغیانی با اشاره به اینکه لایحه بودجه شهرداری پس از ارائه به شورای شهر در ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و میزان هم سو بودن بودجه با راهبردها بررسی می‌شود، اظهار کرد: در سال ۹۹ هر کمیسیون وظیفه خود می‌داند که بودجه را رصد کند که آیا ردیف‌های قرار داده شده تحقق می‌یابند یا خیر و گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که شهرداری نسبت به ارائه اصلاح اقدام می‌کند.

وی به بازدید از پروژه‌های اجرایی در شهر و بررسی وضعیت و میزان پیشرفت پروژه‌ها به صورت دو هفته یکبار با حضور شهردار اصفهان اضافه کرد: فاصله بین پل شهید سلیمانی و شهید اردستانی در منطقه ۱۵( خاتون آباد) قسمتی از رینگ چهارم است و در حال حاضر تملکات آن در حال انجام است که این تملکات تا تابستان سال آینده باید به پایان برسد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه رینگ چهارم برکاتی برای منطقه ۱۵ دارد، تصریح کرد: در کنار پروژه‌های شاخص کلان شهر اصفهان، پروژه‌های محرک توسعه باید با رویکرد محله محوری ارائه شوند.

وی به لزوم ازائه و اجرای پروژه‌های محرک توسعه در تمام محلات شهر اشاره کرد و افزود: محرک توسعه و پیرایش شهری نباید برای یک محله باشد.

اجرای پروژه‌های زودبازده در محلات اصفهان

طغیانی با بیان اینکه پروژه‌های زودبازده با رویکرد محله محوری در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: سال ۹۸ پروژه‌های محرک توسعه برای اولین بار در این مقیاس در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: حمام نقاشی منطقه ۱۵، پارک کودکان در منطقه ۸ از جمله پروژه‌های محرک توسعه هستند، البته باید بدانیم که برای اولین بار چنین ادبیاتی مطرح می‌شود و در سال ۹۸ یک یا دو ردیف برای این پروژه‌ها به نتیجه رسیدند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیرایش شهری در کنار بحث‌های کمیته سیما و منظر شهری که مجوز نماها در این حوزه‌ها باید گرفته شود، قرار می‌گیرد، گفت: بحث پیرایش شهری مربوط به یک خیابان در هر منطقه به این دلیل بوده که آرامش شهری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: قرار شد در هر منطقه یک خیابان نمونه انتخاب شود و برای هر خیابان یک مشاور انتخاب شود و در نهایت مقرر شده است تا پایان سال ۹۸ از هرکدام از خیابان‌ها ۱۵۰ متر در طول اجرایی شود.

طغیانی با بیان اینکه امیدوارم این امر تا پایان سال ۹۸ انجام شود و ادامه آن در سال ۹۹ در دستور کار قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: شهروندان باید سطح توقعات خود را افزایش دهند و خوشحالیم که شهروندان اصفهانی توقع‌های جهانی دارند.

پروژه ای محرک توسعه با هدف جذب توریست

وی جنس پروژه‌های محرک توسعه را جنس بازآفرینی و برای جذب توریست دانست و تصریح کرد: کسانی که به عنوان مدیر فعالیت دارند باید اصفهان را برای اصفهانی‌ها درست کنند و اگر بخواهیم شهر را تنها برای توریست درست کنیم متوجه نمی‌شویم برای چه مردمی در حال کار هستیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه گردشگرانی که به اصفهان می‌آید به دنبال هتل‌های پنج ستاره‌های آنچنانی نیست بلکه می‌خواهد در محلات گردش کند، افزود: اصفهان از سال‌ها پیش به عنوان شهر دوستدار کودک مطرح بود اما با حضور ما انتقال از حوزه فرهنگی به حوزه شهرسازی بود.

وی تاکید کرد: با اتفاقات صورت گرفته در طی سالیان گذشته امروز مقدمات پیوستن اصفهان به شهر دوستدار کودک در حال انجام است و در ردیف‌های بودجه موضوعات مرتبط با این موضوع را در نظر گرفته‌ایم که این قسمت سخت‌تر از بخش‌های دیگر است.

کد خبر 409083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.