امیدواریم انتقال آب از خلیج‌فارس تا ۴ سال آینده عملیاتی شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به تصویب طرح انتقال آب از خلیج فارس به صورت آب پایدار گفت: اتاق اصفهان یکی از هفت سرمایه گذار پروژه انتقال آب پایدار از خلیج فارس است و امیدواریم این طرح بزرگ تا چهار سال آینده عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گلشیرازی، صبح امروز چهارشنبه _۱۶ بهمن ماه_ در گردهمایی رؤسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های بازرگانی کشور با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: موضوعات مختلفی مورد توجه اتاق‌های بازرگانی است و کشاورزی یکی از مهم‌ترین آنهاست.

وی افزود: کشاورزی از اولویت‌های اصلی دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان است و بیش از پیش عوام سازی این حوزه باید قابل توجه فعالان اقتصادی باشد. باید به صورت ویژه در بخش کشاورزی واکاوی و نظرخواهی علمی کنیم، بکارگیری مدیران زبده و کارآزموده در سطح ملی و استانی نیز می‌تواند قدرت لازم را به بخش کشاورزی بدهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطر نشان کرد: آمار نشان می‌دهد بالاترین اقلام وارداتی به کشور در بخش کشاورزی، مربوط به انواع بذر، کود و نهاده‌های دامی است و باید تکیه بیشتری به ظرفیت‌های داخلی در این حوزه انجام گیرد.

گلشیرازی اضافه کرد: گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد، نرخ رشد فعالیت‌های بخش کشاورزی مثبت یک درصد است و این در حالی است که نرخ رشد بین المللی فعالیت در بخش صنعت و خدمات منفی شده و این موضوع نشان می‌دهد فعالان بخش کشاورزی ایران می‌توانند در بازارهای بین المللی نیز نقش قابل توجهی داشته باشند.

وی ادامه داد: اصفهان یکی از مراکز مهم فعالیت اقتصادی در کشور است و هر چند اقتصاد امروز استان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور شناسایی می‌شود اما اساس اقتصاد استان اصفهان کشاورزی بوده و اگر مباحث توسعه پایدار را در گذشته مورد توجه قرار می‌دادیم، امروز با مشکلات در بخش کشاورزی مواجه نمی‌شدیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی اصفهان، نرخ رشد استان در بخش کشاورزی را همچون صنعت و خدمات افزایش دهیم.

گلشیرازی افزود: رتبه اول در تولید سبزی و صیفی، رتبه اول در بخش صنایع تبدیلی، تولید شیرخام، گوشت شتر مرغ، مرغ و توجه ویژه به توسعه کشت گلخانه‌ای از افتخارات مهم بخش کشاورزی استان اصفهان است.

وی یادآور شد: قصد داریم در اتاق اصفهان بر اساس برنامه‌های اتاق‌های بازرگانی نسل دوم، رونق کسب و کار را در مرکز توجه کمیسیون‌ها قرار دهیم و به فکر توسعه فعالیت کسب و کار اعضای اتاق و فعالان بخش خصوصی باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: یکی از مشکلات استان تأمین منابع آبی مورد نیاز کشاورزان شرق استان است و توسعه کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی از موضوعات مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان قرار گرفته است.

گلشیرازی با بیان اینکه رونق چرخ اقتصاد در شرایط کنونی جوابگوی مشکلات نیست و رونق چرخه اقتصادی باید در دستور کار قرار بگیرد، اضافه کرد: بورس اقلیمی و بورس آب یکی از موضوعات مورد توجه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان است و بورس محیط زیست نیز باید در راستای عدالت اجتماعی و توسعه پایدار راه اندازی شود.

محمد صادقی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز در این جلسه گفت: عنوان کشاورزی در اتاق‌های بازرگانی به عنوان یک نماد بوده و دوره جدید اتاق اصفهان سعی کرده تا این بخش از فعالیت‌های بخش خصوصی را توسعه بدهد.

وی افزود: بیش از ۲۴ درصد از اشتغال در دست کشاورزی است و تفاهم نامه‌ای میان اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان تنظیم شده تا دانشگاه و بخش آموزش علمی کشور در این بخش از فعالیت‌های اقتصادی سهم بیشتری داشته باشند.

کد خبر 409075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.