تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی شهرداری گلپایگان به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از گلپایگان اظهار کرد: مدیریت شهری در راستای رسیدن به اهداف توسعه پایدار و تصمیم گیری در جهت حل مشکلات و مسائل شهری، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و بهنگام شهری است.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهری که سال ۴۷ مصوب شده است، شهرداری‌ها مکلف به تنظیم برنامه عملیاتی پنج ساله میان مدت و برنامه راهبردی بلند مدت (۲۰ ساله) هستند.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی (چشم انداز)، سندی کلان و بالادستی است که تصویری واقع گرایانه، مطلوب و مورد انتظار از آینده شهر "آرمان شهر" را ترسیم می‌کند.

شکرزاده افزود: برنامه عملیاتی شهر راهی برای رسیدن به توسعه پایدار و پیش بینی شرایط آینده و ایجاد آمادگی در سازمان شهرداری برای مواجه شدن با چالش‌ها، بهره گیری از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدهای احتمالی است.

وی با اشاره به خلأ برنامه‌های میان مدت و بلند مدت علیرغم یک قرن تأسیس شهرداری گلپایگان، افزود: با تغییر رویکرد مدیریت شهری در شناسایی فرصت‌ها، پتانسیل‌ها، تهدیدات و هم افزایی جمعی در جهت رسیدن به توسعه همه جانبه شهر گلپایگان، با تلاش مجموعه شهرداری اولین برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی و چشم انداز شهر گلپایگان، تنظیم و به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

کد خبر 409069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.