کاهش ۲ درصدی قیمت هر انس نقره با شیوع کرونا

بنا به ادعای برخی تحلیل گران بازار، ویروس کرونا ضربه محکمی بر قیمت نقره و دیگر کالاها وارد کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری کیتکو، بارت مالک، رئیس استراتژی کالاها در تی دی سکوریتیز، در مکالمه تلفنی با خبرگزاری کیتکو اعلام کرد که گسترش ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از اقتصاددانان درباره تحلیل‌های رشد اقتصادی و افزایش قیمت کالاها در سال جاری تجدید نظر کنند.

وی افزود: "این مسئله شامل تمامی کالاها همچون نفت، مس، روی می‌شود و همه اینها نیز بر قیمت‌های نقره نیز تأثیر خواهند داشت."

نیل شیرینگ، اقتصاددان برجسته کپیتال اکونومیکس اعلام کرد که شیوع این ویروس این قدرت را دارد تا تأثیرات منفی جدی بر بازار جهانی وارد نماید، ولی میزان این تأثیرات منفی ارتباط مستقیمی با میزان و نحوه رشد و گسترش این ویروس خواهد داشت که عملاً پیش بینی آن غیر ممکن است. هرچه این بیماری بیشتر در چین گسترش یابد، گسترش جهانی آن نیز افزایش خواهد یافت. با همه اینها باید گفت که حدود ۱۰ سال است که وضعیت بازار رو به رشد است و این ویروس این پتانسیل را دارد تا قیمت‌ها را اصلاح نماید و این اصلاح به مراتب سنگین‌تر از دوران اپیدیمی های دیگر خواهد بود.

در میان تمامی فلزات ارزشمند، نقره تاکنون بدترین عملکرد را داشته، هر انس نقره با دو درصد کاهش به ۱۷.۶۲.۷ دلار رسیده است و هر بشکه نفت خام نیز با ۲.۱۷ درصد کاهش به ۵۰.۵۵ دلار رسید.

مایک مکگلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ نیز در ایمیلی به خبرگزاری کیتکو اعلام کرد که انتظار دارد کاهش تولید ناخالص داخلی چین تأثیر زیادی بر قیمت نقره بگذارد.

دولت چین همین حالا هم دست به کار شده است تا اقتصاد خود را حفظ نماید و تأثیرات ویروس کرونا را در زمان تعطیلات سال نو چینی کمتر کند.

بانک مردم چین به میزان ۱۷۳.۸۱ بیلیون دلار به بازار تزریق شده که بیشترین میزان از سال ۲۰۰۴ تاکنون است.

منبع: سایت طلا

کد خبر 409064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.