جشنوار آشتی با طبیعت در آستارا برگزار می‌شود

شهردار بندر آستارا از برگزاری جشنواره آشتی با طبیعت به مناسبت هفته درختکاری در این شهر مرزی خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این جشنواره توسط شهرداری آستارا و با همکاری یک شرکت بخش خصوصی به مناسبت هفته درختکاری و با هدف حفظ محیط زیست برگزار می‌شود و از ۲۹ دی‌ماه، روز هوای پاک آغاز و تا ۱۱ اسفند روز بهداشت محیط به مدت ۴۲ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این جشنواره مسابقه عکاسی در راستای حفظ محیط‌زیست بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برگزار و به ۴۲ نفر از برگزیدگان کارت هدیه ۳۰۰ هزار ریالی اهدا می‌شود.

شهردار آستارا ادامه داد: پاکسازی طبیعت و محیط شهری استفاده نکردن از کیسه پلاستیکی در هنگام خرید از فروشگاه‌ها، کاهش تولید زباله و تفکیک پسماندها در منزل از محورهای شرکت در این مسابقه است.

معیتی اضافه کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند عکس‌های خودشان را به وسیله موبایل یا دوربین عکاسی تهیه و به همراه نام و خانوادگی و نام مدرسه از ۲۹ دی ماه لغایت ۱۱ اسفند ۹۸ از طریق تلگرام به شماره ۰۹۹۰۳۱۲۹۵۸۰ ارسال کنند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی آثار ارسالی توسط هیئت داوران برندگان روز ۱۵ اسفند جاری همزمان با معرفی خواهند شد.

شهردار آستارا گفت: اجرای برنامه‌های شاد موسیقی و تئاتر کودک توسط گروه هنری خاله ستاره از تهران از دیگر محورهای این جشنواره فرهنگی است.

معیتی خاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی با اداره محیط زیست آستارا هستیم تا در کنار این جشنواره و به همین مناسبت، همایش پیاده‌روی برای دانش‌آموزان به صورت نمادین در فاصله ۵۰۰ متری میدان شهدای گمنام تا پناهگاه حیات وحش این شهر را برگزار کنیم.

کد خبر 409058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.