بازسازی ۱۴۰ دستگاه اتوبوس مشهد تا پایان سال

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: پیش از ابتدای سال ۹۸ نسبت به بازسازی ۱۲۶ دستگاه از اتوبوس‌های ناوگان خود اقدام کرد که این تعداد تا پایان سال به ۱۴۰ دستگاه خواهد رسید.

عباس اتحادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خرید اتوبوس‌های گازسوز و دیزلی با استاندارد آلایندگی یورو پنج در اولویت قرار دارد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی، خاطرنشان کرد: در راستای فراهم شدن زیرساخت‌های هوشمندسازی در حوزه سازمان اتوبوسرانی، قابلیت الکترونیکی شدن فرایندهای در حال گردش در سامانه BIS، مدیریت هوشمند ناوگان در سامانه AVL و مدیریت تعمیر و نگهداری ناوگان در سامانه IMS راه‌اندازی شده است.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه شهروندی قابلیت پرداخت بهای خدمات به صورت کارت بلیت، قابلیت مسیریابی هوشمند خطوط، نمایش ایستگاه‌های سطح شهر، زمان رسیدن آنلاین ناوگان به ایستگاه در نرم‌افزار موبایلی نقشه همراه مشهد و قابلیت شارژ من‌کارت در نرم افزار موبایلی من‌کارت از دیگر اقدامات این سازمان در خصوص هوشمندسازی و استفاده از بستر فناوری است.

وی افزود: قابلیت سنجش کیفیت خدمات در نرم‌افزار موبایلی «شهر من» و همچنین قابلیت دریافت خدمات الکترونیکی از بستر شبکه بی‌سیم در پایانه‌های سطح شهر نیز توسط سازمان اتوبوسرانی مشهد برای تسریع و سهولت ارائه خدمات به شهروندان فراهم شده است.

اتحادی با بیان اینکه در سال جاری تبلیغات بر روی اتوبوس‌ها از طریق شهرداری مشهد صورت گرفته است، گفت: تاکنون برای افزایش رغبت شهروندان جهت استفاده از اتوبوس برای انجام سفرهای درون شهری به جای استفاده از خودروهای شخصی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: به طور کلی محدودیت هر سفر حمل و نقلی جذب مسافر به پارامترهایی همچون هزینه سفر، زمان سفر، زمان دسترسی به وسیله و راحتی وابسته است.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: در مقوله هزینه، بهای تمام شده هر سفر در سیستم اتوبوسرانی مشهد ۱۹,۲۰۰ ریال در سال جاری برآورد شده که مسافران برای استفاده از خدمات اتوبوسرانی تنها ۶,۵۰۰ ریال معادل ۳۴ درصد هزینه سفر را پرداخت می‌کنند و از این بابت بسیار مقرون به صرفه است.

وی با بیان اینکه متوسط زمان سفر مسافران در سیستم اتوبوسرانی ۳۲ دقیقه و متوسط طول سفر مسافران ۹.۵ کیلومتر است، افزود: متوسط سرعت سفر شهروندان در سامانه اتوبوسرانی مشهد ۱۷.۸ کیلومتر بر ساعت است.

اتحادی ادامه داد: از سویی برای کاهش زمان دسترسی شهروندان به ناوگان اتوبوسرانی تلاش شده شهروندان با پیمایش فاصله حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ متر به یکی از ایستگاه‌های اتوبوس دسترسی یافته و متوسط زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌ها نیز به ۵.۵ دقیقه محدود شده است.

وی گفت: توسعه خطوط BRT و مسیرهای ویژه از دیگر اقداماتی است که می‌تواند ضمن افزایش سرعت ناوگان، زمان انتظار شهروندان را در استفاده از حمل و نقل همگانی کاهش دهد.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: تلاش برای نوسازی ناوگان، بازسازی و تجهیز ناوگان به سیستم سرمایشی از جمله اقدامات سازمان در جهت افزایش حس راحتی در استفاده از ناوگان اتوبوسرانی است.

کد خبر 409050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.