پسر ایرانی در عمق ۲۰۵ متری معدن زنده به‌گور شد

کشف ۲۲ فقره سرقت در ایلام، اهدای عضو هوایی، جمع آوری ۶۵ معتاد متجاهر و پر خطر در ممسنی و کشف ۶۵۰ عدد قرص غیر مجاز روان گردان در دهلران عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری سه شنبه_۱۵بهمن_ می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ریزش معدن قلعه زری شهرستان خوسف موجب جان باختن کارگر جوان معدن شد.

احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف گفت: براساس گزارش گروه‌های اعزامی به محل حادثه، براثر ریزش چاه‌های معدن یک کارگر زیر آوار گرفتار شده و براثر له شدگی سر در لحظات ابتدایی جان باخته است.

فرماندار خوسف گفت: ساعت ۱۰:۳۵ صبح امروز این حادثه در پی ریزش قسمتی از تونل معدن در عمق ۲۰۵ متری روی داد که در زمان حادثه دو نفر در محل در حال کار بودند که یک کارگر ۲۳ ساله بومی منطقه جان خود را از دست داد و کارگر دیگر در وضعیت جسمی مطلوبی قرار دارد.

شفیعی افزود: علت ریزش معدن در دست بررسی است و تیمی از کارشناسان صنعت و معدن در حال بررسی علت حادثه هستند.

یکسال از سوختن ۴ دختر دانش آموز در مدرسه اسوه زاهدان گذشت

رئیس روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: پرونده قضائی حادثه مدرسه اسوه حسنه که در ۲۷ آذر سال گذشته در آتش سوخت، هنوز باز بوده و بررسی‌های ادامه دارد.

داود گلی با اشاره به اینکه از بدو وقوع حادثه آتش‌سوزی دبستان اسوه زاهدان، این پرونده در دو حوزه قضائی و آموزش‌وپرورش مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: اقدامات آموزش‌وپرورش بلافاصله پس از وقوع این اتفاق تلخ شروع شده و ضمن حمایت از خانواده این چهار دانش‌آموز از دست رفته، پیگیری قصور و تقصیرات صورت گرفته انجام شده و در حوزه آموزش‌وپرورش برای متخلفان فرهنگی در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش‌وپرورش رأی صادر شد.

وی بدون اینکه اشاره‌ای به جزئیات احکام صادره درون‌سازمانی آموزش‌وپرورش داشته باشد، تأکید کرد: در این حادثه نمی‌توان گفت کسانی از آموزش‌وپرورش «مقصر» بوده‌اند، بلکه افرادی «قصور» و «کوتاهی» شأن محرز شد و آرای لازم در این خصوص از طرف هیئت رسیدگی به تخلفات اداری صادر و به افراد ابلاغ شده و پرونده ازنظر اداری بسته شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان افزود: با شکایت خانواده این چهار دانش‌آموز، پرونده این اتفاق برای صدور حکم قضائی در حال طی مسیر قانونی است و هنوز حکمی برای آن صادر نشده است.

۲۷ آذر سال ۹۷ یک واحد آموزشی پیش‌دبستانی و دبستان غیرانتفاعی به نام اسوه حسنه در خیابان مصطفی خمینی ۲۳ زاهدان طعمه حریق شد که در آن چهار دانش‌آموز این مدرسه دخترانه به نام‌های مونا خسرو پرست، صبا عربی، مریم نکندی و یکتا میرشکار دچار سوختگی بالای ۹۰ درصد شدند که با وجود تلاش پزشکان هر چهار نفر جان خود را از دست دادند.

کشف ۲۲ فقره سرقت در ایلام

فرمانده انتظامی ایلام از دستگیری سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت لوازم داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ جمال موسوی اظهار کرد: پس از وقوع چند فقره سرقت و همچنین تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی محل انجام سرقت‌ها و همچنین تحقیقات میدانی و با اشرافیت کامل، سارق شناسایی و تحت کنترل قرار گرفت.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه امنیت مطالبه به حق شهروندان است تصریح کرد: در یک عملیات موفق پلیسی سارقی که در امر سرقت لوازم داخل خودرو فعالیت داشت دستگیر و به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کرد.

کشف ۶۵۰ عدد قرص غیر مجاز روان گردان در دهلران

فرمانده انتظامی دهلران از دستگیری ۲ فروشنده قرص‌های غیر مجاز و کشف ۶۵۰ عدد قرص روانگردان غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی اظهار داشت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و مبارزه با سوداگران مرگ در سطح شهرستان و در راستای اجرای رسالت پلیس که برقراری نظم و آرامش شهروندان است، طرح پاکسازی مناطق آلوده اجرا شد.

وی افزود: دراجرای این طرح که بطور مشترک با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و مأموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان اجرا شد، ۲ فروشنده قرص‌های غیر مجاز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی ودر یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی دهلران با بیان اینکه در بازرسی از متهمان مقدار ۶۵۰ عدد قرص روان گردان کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و در راستای مطالبه به حق مردم تحویل مراجع قضائی شدند.

اهدای عضو هوایی

پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: خانواده نوجوان ۱۵ ساله گیلانی، اهل خشکبیجار که بر اثر حادثه ترافیکی دچار مرگ مغزی شده بود، قلب، کبد و دو کلیه او را برای جان بخشیدن به بیماران نیازمند، اهدا کردند.

او افزود: قلب اهدا کننده، برای یک کودک ۹ ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران با اورژانس هوایی منتقل شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان درباره این عملیات گفت: با هماهنگی انجام شده از سوی سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب اهدایی امروز از تهران به رشت رسیدند همزمان عملیات جداسازی قلب در بیمارستان رازی رشت آغاز شد.

اسدی افزود: در این عملیات اورژانس گیلان با اعزام ۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو عملیاتی و ۱ دستگاه موتورلانس حضور فعال داشت. تیم جراحان از بیمارستان رازی رشت از طریق اورژانس ۱۱۵ گیلان به فرودگاه سردار جنگل رشت منتقل و با پرواز جت به تهران رسیدند.

جمع آوری ۶۵ معتاد متجاهر و پر خطر در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از جمع آوری ۶۵ معتاد پرخطر و دستگیری ۱۰ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد هاشم قسام" گفت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، طرح تشدید فعالیت‌های انتظامی و جمع آوری معتادان پرخطر با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز توسط مأموران انتظامی شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: طی عملیات‌های انجام شده در دو هفته گذشته، ۱۰ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۶۵ معتاد متجاهر نیز از سطح شهر جمع آوری شدند.

سرهنگ قسام افزود: دستگیری ۴ متهم تحت تعقیب و کشف ۲۰ فقره انواع سرقت از آنان، از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه معتادان جمع آوری شده جهت اصلاح و بهبودی به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 409039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.