بهار اصلی احزاب انتخابات است

استاندار اصفهان گفت: اعتقاد دارم که اصفهان در این چندین سال نتوانسته هم طراز با استان‌های دیگر پیشرفت کند.

به گزارش خبرنگار  ایمنا عباس رضایی شامگاه سه شنبه در نشست با احزاب سیاسی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اصفهان گفت: بهار اصلی احزاب، انتخابات است و همچنین وظیفه مهم شورای نگهبان نیز اجرای انتخابات است و ما نیز برای ایجاد همدلی و گسترش مشارکت در تلاش هستیم.

وی افزود: درخواست دارم که همه احزاب و گروه‌های سیاسی در جهت برگزاری باشکوه انتخابات تلاش کنند. زیرا انتخابات مسئله‌ای ملی و فرا جناحی است.

وی افزود: برخی کاندیداها در این مدت به ما مراجعه کردند، اما استانداری شاید رابط ذی‌ربط باشد اما ذی‌نفع نیست زیرا ما بر این اعتقاد هستیم که هرچه تعداد کاندیداها بیشتر باشد شاهد مشارکت بیشتری در انتخابات هستیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و استکبار جهانی با تمام قدرت در مقابل نظام و انقلاب ایستاده است و ما نیز وظیفه داریم از حرمت انقلاب پاسداری کنیم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی که برای آحاد مردم وجود دارد، افزود: همه مسئولین نظام از مشکلات مردم آگاهی لازم را دارند از همین رو مردم نیز آگاهند که اگر مشکلاتی هم وجود دارد ریشه در تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی است. دولت با تمام توان در تلاش برای رفع مشکلات است و برگزاری جشنواره‌های متعدد در کشور نه تنها پیامی به استکبار جهانی است، بلکه دست رد به سوی کسانی است که سعی در جدایی ملت و دولت دارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: فشارهای تحریمی آمریکا در حال گذر است و از همین رو تدابیر اندیشیده شده می‌تواند راهگشای دستگاه‌های اجرایی باشد. احزاب نیز باید سعی کنند فاصله بین ملت و دولت را بکاهند و بر کوس ناامیدی نکوبند بلکه نشاط و امید را در جامعه افرایش دهند.

وی ادامه داد: شش ماه پیش در دیدار با فرمانداران خواستم نگرش سیاسی خود را در امور انتخابات دخالت ندهند. برای من نیز تفاوتی ندارد که کدام کاندیداها به مجلس راه یابند اما دوست دارم کسانی به مجلس بروند که مشکلات را رفع کنند. اعتقاد دارم که اصفهان در این چندین سال نتوانسته هم طراز با استان‌های دیگر پیشرفت کند. باید با همکاری هم مشکلات را حل کنیم.

رضایی تاکید کرد: طبق قانون فعلی کاندیدا شدن حق هر شهروند است از همین رو محدود کردن کاندیداها محدود کردن مردم و نه گروه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: دولت لایحه اصلاح قانون انتخابات را به مجلس ارسال کرد، اما شورای نگهبان ایراداتی را به این قانون انتخابات وارد کرد که بنا شد بررسی ایرادات به بعد از انتخابات موکول شود.

رضایی در پایان گفت: خانه احزاب استان‌ها در قانون وجود ندارد و تنها یک خانه احزاب در تهران وجود دارد. برای تشکیل خانه احزاب از شهردار درخواست می‌کنم مکانی را با هزینه شهرداری معین کنند و احزاب نیز مبالغی را پرداخت کنند.

کد خبر 409034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.