افکار عمومی را نامحرم ندانستیم

روز گذشته، روز آزمون اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان بود. صبح دوشنبه ۱۴ بهمن ماه، با خبر سرقت بخش میانی تندیس تقدیس اثر استاد پرویز تناولی، مجسمه ساز و هنرمند برجسته کشور مواجه شدیم.

به گزارش ایمنا، شهر با هنرهای محیطی، متمایز می‌شود و شهرداری متولی توسعه هنرهای محیطی به خصوص در شهری هنرپرور مانند اصفهان است. خوشبختانه این اتفاق در سال‌های اخیر، شهرداری اصفهان آثار فاخر و ارزشمندی را در سطح شهر نصب کرده و آثاری از مشاهیر و هنرمندان نامی در اصفهان وجود دارد. اما این آثار به لحاظ قرار گرفتن در محیط‌های شهری، در معرض خطرات مختلفی قرار دارند.

به عنوان مثال، یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، سرقت پلاک‌های شناسنامه تندیس‌ها و سردیس‌ها در سطح شهر است و همکاران ما در سازمان زیباسازی روزانه با این مشکل روبرو هستند.

روز گذشته و در جریان مواجهه با خبر سرقت بخشی از تندیس تقدیس، برخی پیشنهاد دادند بهتر است در مورد این موضوع اطلاع رسانی نکنیم و در صورت اعلام توسط رسانه‌ها، موضوع را به شکل دیگری به پیش ببریم. به عنوان مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، ترجیح دادم این موضوع را به افکار عمومی به صورت صریح و صادقانه اطلاع رسانی کنم. در اولین لحظه پای تندیس رفتم، عکس گرفتم و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردم.

همچنین در اولین فرصت سعی کردیم با سازنده اثر و افراد مرتبط با ایشان تماس گرفته و آن‌ها را در جریان بگذاریم.

هم زمان با انتشار خبر در شبکه‌های اجتماعی، واکنش رسانه‌ها و مردم ایجاد شده و سرویس‌های تخصصی در بسیاری از رسانه‌های معتبر به موضوع پرداختند. در شهرداری اصفهان هم در فضایی همدلانه و مبتنی بر تعامل، همه نیروها در کنار هم، بسیج شدند. از جمله کارکنان پرتلاش کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، تمام تلاش خود را صورت دادند تا بتوانند ردپایی از زمان سرقت و دیگر جزئیات پیدا کنند.

اداره کل حراست شهرداری اصفهان دلسوزانه و با احساس مسئولیت بالا، به این جریان وارد شد. در تمام آن چند ساعت این نگرانی وجود داشت که نکند دیر شده و بخش سرقت شده از دست برود. در اسرع وقت پرونده انتظامی تشکیل شده و این پرونده با سرعت تمام توسط عوامل انتظامی به خوبی پیش رفت.

حساسیتی که توسط رسانه‌ها در این خصوص ایجاد شده بود به خوبی برای همه مسئولان استان در همه رده‌ها قابل فهم و مشخص بود. از صبح هر جا این موضوع مطرح شده بود، دستور قاطع پیگیری را شاهد بودیم که در همین زمینه استاندار محترم، شهردار محترم، معاون سیاسی – امنیتی استانداری اصفهان و سردار معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان نیز دستور ویژه و قاطع پیگیری صادر نمودند.

نیروی انتظامی با سرعت عمل و هوشیاری وارد عمل شد و از لحظه‌ای که ما متوجه موضوع شدیم تا لحظه‌ای که خبر پیدا شدن اثر به ما رسید، کمتر از ۵ ساعت طول کشید و خبر بد صبح دوشنبه به خبر خوب پیدا شدن اثر در ظهر دوشنبه تبدیل شد.

ارتباطات شهرداری دیروز می‌توانست به سبک و سیاق متفاوت، موضوع را به شکل دیگری پیش ببرد. از سویی هم می‌توانست صادقانه صحبت کرده و مشکل را با مردم و خبرنگاران در میان بگذارد. ما راه دوم را انتخاب کردیم و خوشحالیم که در این آزمون موفق شدیم.

برای شخص من، به همان میزان که خبر پیدا شدن اثر، ارزشمند بود، موفقیت در این آزمون ارتباطی هم ارزشمند باشد. چراکه معتقدم در این اتفاق، همدل با مردم عمل کردیم، شهروندان را نامحرم ندانسته و موضوع را کتمان نکردیم، در نتیجه حمایت ویژه افکار عمومی را در کنار خود دیدیم و با این قدرت، با هم افزایی و تعامل، موفق شدیم اثر را به شهر برگردانیم.

شهردار اصفهان هم با دستوراتی که در این زمینه دادند این موضوع را کامل کردند تا این اثر ارزشمند در آینده هم مرمت شود و هم در نقطه مناسب‌تری به نمایش درآید. بی تردید "ارتباطات" به عنوان قلب یک سازمان، با ایجاد تعامل در داخل و خارج از سازمان، می‌تواند تسهیل گر بسیاری از دشواری‌ها و حلال بسیاری از مشکلات باشد.

**مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان

کد خبر 409026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.