همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از ۹ سال

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از ۹ سال، تجمع اعتراضی جوانان جویای کار در کهگیلویه و بویراحمد، اهدای ۹۲ هزار سند بنیاد علوی به مردم، جذب ۲ هزار نیرو در وزارت بهداشت و تخریب ساحل هرمز برای ساخت مراکز پرورش میگو برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی ۱۵ بهمن ماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی، گفت: بعد از ۹ سال قرار است سال آینده قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با تخصیص اعتبار ویژه اجرا شود.
وی تاکید کرد: در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایط جامعه، رایزنی‌های زیادی با مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی برای همسان سازی حقوق داشتیم که متأسفانه به رغم میل آن‌ها به اجرا، کمبود منابع مانع اجرای آن شد.
دهقان کیا از تخصیص اعتبار برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در لایحه بودجه سال ۹۹ خبر داد و افزود: در کمیسیون تلفیق مصوب شده که مبلغی از اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی که قرار است بابت بدهی‌های تأمین اجتماعی به این سازمان پرداخت شود، به منظور اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان این سازمان هزینه شود.
به گفته وی، البته این مصوبه در صحن علنی مجلس باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد.


اطلاعیه سفارت ایران در پکن درباره مشمولان وظیفه درحال تحصیل در چین

سفارت ایران در چین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولان وظیفه در حال تحصیل در چین که برای بهبود یا پیشگیری از بیماری کرونا به کشور باز می‌گردند می‌توانند بدون هیچ محدودیتی بعد از بهبودی برای ادامه تحصیل به چین بازگردند.


تورم فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور

صالحی عمرانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: یکی از معضلات کشور بیکاری و تورم فارغ‌التحصیلان بیکار است.
او افزود: ۹۵ هزار و ۶۰۰ هزار نفر تقاضای نیروی کار از طرف صاحبان مشاغل در سایت وزارت کار را ثبت کردند ولی فقط ۱۶۰ هزار نفر را مراکز کاریابی صاحبان مشاغل معرفی کردند. بی شک می‌توان گفت پاشنه آشیل ایران در شاخص‌های سرمایه انسانی، معیار مشارکت افراد ۲۴ تا ۵۴ سال بوده است.
وی با بیان اینکه ایران از نظر سرمایه انسانی در مجمع جهانی اقتصاد رتبه ۱۰۴ را در میان ۱۳۰ کشور دارد، افزود: نکته حائز اهمیت دیگر بی فایدگی سرمایه انسانی در ایران است، اینکه دانشگاه‌ها چقدر می‌توانند نیروی انسانی را برای اشتغال آماده کنند. اینها هم در رتبه بندی ها تأثیر خواهد گذاشت.


تجمع اعتراضی جوانان جویای کارِ قلعه رئیسی مقابل اداره گاز

روز گذشته و امروز، جمعی از جوانان جویای کار در قلعه رئیسیِ کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به بیکاری و استخدام‌های غیرعادلانه مقابل اداره گاز تجمع کردند.
این جوانان می‌گویند: بعد از گازرسانی به بخش چاروسا و دیشموک، برخی استخدام‌های سفارشی در نمایندگی‌های اداره گاز، موجب نگرانی مردم و بیکاران محلی شده است.
آنها معتقدند؛ باید گازبان‌ها از جوانان جویای کار بومی انتخاب شوند تا برای مردم محلی کارآفرینی شود.
در عین حال به نظر می‌رسد که مسئولان مربوطه ادعاهای جونان را قبول ندارند و معتقدند که ضوابط استخدامی رعایت شده است.


سه رأس حیوان حمایت شده در باغی در عسلویه کشف شد

یک رأس آهو و دو رأس جبیر در باغی در یکی از روستاهای شهرستان عسلویه، کشف و ضبط شد.
در پی اطلاعات به دست آمده از همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری گونه‌های حیات وحش در باغی در یکی از روستاهای شهرستان عسلویه، پس از هماهنگی با دادستان شهرستان، در عملیاتی مشترک با فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان فارس، شهرستان عسلویه و اداره پارک ملی دریایی نایبند، از یک منزل مسکونی سه رأس حیوان وحشی شامل یک رأس آهو و دو رأس جبیر کشف شد.
به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توجه به راه اندازی نقاهتگاه حیات وحش در پاسگاه محیط‌بانی حله (شهرستان بوشهر)، با هماهنگی دادستان عسلویه، این سه رأس حیوان برای نگهداری، نمونه گیری و مداوا به نقاهتگاه منتقل شدند.


۲۰۰۰ نیرو جذب وزارت بهداشت می‌شوند

سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اعلام کرد در آزمون استخدامی جدید که نهم اسفندماه برگزار می‌شود جذب نیرو انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این آزمون بیش از ۲ هزار نیروی انسانی قراردادی جذب و بکارگیری می‌شوند، گفت: دفترچه آزمون استخدامی، ۱۷ بهمن ۹۸ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین از روز شنبه ۱۹ بهمن ثبت نام داوطلبان آغاز و آزمون نیز در روز جمعه ۹ اسفندماه برگزار خواهد شد.


موج تخریب سواحل برای ساخت مراکز پرورش میگو به جزیره هرمز رسید

این روزها ساخت‌وساز در سواحل استان هرمزگان به بهانه توسعه سایت‌های پرورش ماهی و میگو در حال رونق گرفتن است اما برخی ساخت‌وسازها در حریم اماکن تاریخی یا طبیعی مشکل‌زا و سبب نگرانی فعالین زمین‌گردشگری و زیست‌محیطی شده است.
طبق تصاویر و مستنداتی ساحل جزیره هرمز و کوه‌های رنگی‌اش در خطر تخریب قرار گرفته و بکر بودن جزیره هرمز با ساخت‌وسازهای این‌چنینی در مسیر نابودی قرار داده است.
بخشدار جزیره هرمز در همین خصوص افزود: فردی که به گفته خود برای ساخت سایت پرورش ماهی در ساحل محیط‌زیست اقدام به تخریب کوه‌های رنگی و ساخت‌وساز کرده از سمت بخشداری هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت‌وساز ندارد.
مدیرکل حفاظت و محیط‌زیست استان هرمزگان ضمن ابراز بی‌اطلاعی از عملیات تخریب و ساخت‌وساز در ساحل محیط‌زیست هرمز، از پیگیری و بررسی بیشتر در خصوص این موضوع خبر داد.


۹۲ هزار سند املاک علوی به مردم اهدا شد

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ و با دستور مقام معظم رهبری اهدای اسناد زمین‌های زراعی و مسکونی بنیاد علوی به مردم مناطق کمتر برخوردار آغاز شده گفت: تاکنون ۸۴ هزار و ۳۶۱ سند به مساحت ۲۷۸ هزار و ۷۵ هکتار و به ارزش هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان به مردم واگذار شده است.
او افزود: امروز هم ۷ هزار سند به مساحت ۲ هزار و ۴۳۶ هکتار به ارزش ۳ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان، به صورت متمرکز در ۵ استان گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی و رضوی به مردم واگذار می‌شود.

کد خبر 409018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.