بخشودگی جرایم ۴ هزار کارفرما در اصفهان

معاون بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: از میان پنج هزار و ۱۰۰ درخواست بخشودگی از کارفرمایان، چهار هزار درخواست مورد پذیرش و با روند این موضوع مورد بخشودگی جرایم واقع شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول آقاهادی امروز (سه شنبه) در نشست خبری اداره کل تأمین اجتماعی با بیان اینکه مطالبات این دستگاه از کارفرمایان استان ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: بخشودگی جرایم را برای کارفرمایان انجام دادیم که از میان پنج هزار و ۱۰۰ درخواست از کارفرمایان چهار هزار درخواست مورد پذیرش و با روند این موضوع مورد بخشودگی جرایم واقع شدند.

وی در خصوص اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان در واحدهای تولیدی، تصریح کرد: حداکثر استفاده از این طرح برای کارفرمایان دو سال است و با حفظ سطح اشتغال موجود می‌توانند از ۵۰ درصد مشوق‌ها استفاده کنند که حداکثر سن این دانشجویان تا ۳۵ سال است و کارگاه‌های تازه تأسیس هم با گذشت سه ماه از تأسیس واحد خود می‌توانند از این مزیت استفاده کنند همچنین افراد بکار گرفته شده در این طرح مشمول بیمه بیکاری نخواهند بود.

معاون بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال کسب مجوز برای افزایش کارگزاری هستیم، افزود: ۱۲ شعبه اقماری برای خدمات رسانی بیشتر در سطح شهر ایجاد شده همچنین خدمات غیرحضوری جز اولویت‌های مهم این سازمان است که برای راحتی بیشتر پیک موتوری در دفاتر برای ارسال دفاتر درمانی مستقر شده است.

وی با اشاره به ۱۲ نوع کمک دولتی به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود، گفت: به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، بیمه شدگان قالیبافی، رانندگان، خادمان مساجد و بسیجیان سه درصد کمک دولت در پرداخت حق بیمه آنها لحاظ می‌شود.

ارائه خدمات بیمه‌ای به خبرنگاران در دو شعبه

حمید ایروانی معاون اداری مالی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه این نشست اظهار کرد: این سازمان در برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بیمه شدگان و کارفرمایان پیشتاز بوده است تا بتوانند اطلاعات خوبی کسب کنند.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی استان اصفهان را به ۸ منطقه در موضوع آموزشی تقسیم کرده است، افزود: تا امروز ۵۳۰ بازرسی کارشناسی از سطح واحدهای تولیدی انجام شده است که این عملکرد درخشانی است و ارتباطات خوبی در این زمینه با کارفرمایان انجام شده است.

معاون اداری مالی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در بحث تکریم ارباب رجوع تلاش کردیم با خدمات غیرحضوری آسان بتوانیم از سطح مراجعات کم کنیم همچنین برای تأمین شأن و جایگاه بازنشستگان با اقدامات لازم این امر را به یک اولویت در سازمان تبدیل کردیم.

وی در خصوص خدمات بیمه‌ای به خبرنگاران گفت: به دلیل حساسیت و جایگاه این شغل دو شعبه سه و چهار شهر اصفهان را به این بیمه شدگان اختصاص دادیم تا خدمات لازم را از این دو شعبه دریافت کنند که شعبه سه در خیابان ولی عصر و شعبه چهار در خیابان عباس آباد است.

کد خبر 409014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.