۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مارپیچ‌های سبز در ملبورن

گروهی از معماران دانمارکی با همکاری طراحان مشهور استرالیایی در نظر دارند آسمان‌خراش‌هایی سبز در کلانشهر ملبورن استرالیا احداث کنند تا پایداری را برای مردم شهر به ارمغان آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دو برج جدید که به شکل مارپیچی طراحی شده است Green Spine نام خواهد گرفت و فضایی به مساحت حدود ۶ هزار و دویست متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد. این آسمان‌خراش‌های چند منظوره به طور کامل در پوششی سبز محاصره خواهد شد و از طریق فضاهای داخلی و خارجی با بافت شهری پیوند داده خواهد شد.

فضاهای سبز برج‌های جدید ملبورن قرار است از سطح خیابان شروع شود و به طور مارپیچی به بالاترین نقطه ساختمان‌ها امتداد یابد، به همین منظور طراحان نام Green Spine را برای این دو برج سبز انتخاب کرده‌اند. معماران در نظر دارند برج‌های Green Spine ملبورن را برای اهداف مختلف طراحی کنند و علاوه بر سکونتگاه‌هایی برای مردم ملبورن، فضاهایی به بازار، خرده‌فروشی‌ها و مناطق تفریحی و سرگرمی اختصاص دهند

علاوه‌براین، بخش‌هایی از این آسمان‌خراش‌ها نیز در اختیار نمایشگاه‌های موقتی شهر قرار خواهد گرفت و از انعطاف لازم برای کاربردهای مختلف، از نمایشگاه‌های هنری گرفته تا جشنواره‌ها، برخوردار خواهد بود. باغ‌هایی دائمی نیز سراسر ساختمان‌ها را در خود محصور خواهد کرد و هوای پاک را برای ساکنان و بازدیدکنندگان به ارمغان خواهد آورد.

مارپیچ‌های سبز ملبورن در پایین‌ترین قسمت خود در یک مرکز مشترک قرار گرفته است اما در ارتفاعات بالاتر از هم جدا شده است و دو برج کاملاً جدا از هم با ارتفاعات متفاوت به وجود خواهد آورد که فضای بین آن‌ها همانند یک تنگه به نظر می‌رسد.

طراحی مارپیچی سازه‌ها به ساکنان و بازدیدکنندگان امکان تماشای چشم‌اندازهای شهری را در هر چهار طرف ساختمان‌ها ایجاد می‌کند و علاوه‌براین مردم را در تمام نقاط ساختمان به طور برابر از پوشش سبز برج‌ها بهره‌مند خواهد کرد.

طراحان امیدوارند با احداث برج‌های Green Spineاثرات جزیره گرمایی شهری را کاهش دهند، سروصدا اطراف را به خود جذب و با آلودگی هوا مبارزه کنند. این برج‌های سبز مارپیچی با استفاده از مصالح محلی و بومی استرالیایی ساخته خواهد شد و با نمایی شیشه‌ای پوشیده خواهد شد تا نور طبیعی به داخل تمام طبقات هدایت شود.

کد خبر 409006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.