سهم ۳۴۰۰ میلیارد تومانی مترو در بودجه ۹۹ تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو اختصاص داده شده و دو هزار میلیارد نیز سهم توسعه شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینک ه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران با افزایش ۲۵ درصدی به شورای شهر ارسال شده است، اظهار کرد: هزینه‌ها در بودجه سال آینده شهرداری افزایش چندانی نداشته اما در حوزه عمرانی ۴۳ درصد افزایش را نسبت به سال جاری شاهد هستیم.

وی افزود: شهرداری تصمیم گرفته از نقدینگی‌های سرگردان مردم برای اجرای طرح‌های توسعه در شهر همچون مترو و حمل و نقل عمومی استفاده کند تا با شرکت‌های سرمایه‌گذار و کسانی که مایل هستند اطراف مترو اقداماتی انجام دهند، همکاری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینک ه با افزایش قیمت املاک، دارایی‌های شهرداری بیشتر شده است، تصریح کرد: در لایحه بودجه حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو اختصاص داده شده و دو هزار میلیارد نیز سهم توسعه شهری است.

وی تکمیل ۱۰ پلازای شهری و نیز راه زمینی عباس‌آباد تا برج میلاد که پیاده‌راه سبز نام دارد را از دیگر موارد مطرح شده در بودجه عنوان کرد و ادامه داد: در لایحه پیشنهادی بودجه، دو هزار میلیارد تومان برای بافت فرسوده، ۵۰۰ میلیارد تومان برای پسماند و ۵۰۰ میلیارد تومان برای موضوعات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به این که افزایش عوارض شهری در سال ۹۹، نامتعارف نیست، خاطرنشان کرد: افزایش عوارض بر اساس تورم در نظر گرفته شده که باید به کمیته تطبیق برود و دولت نیز آن را تأیید کند.

وی در مورد پهنه T و طرح تفصیلی افزود: بر اساس پهنه T تا ۳۰۰ متری اطراف ایستگاه‌های حمل و نقل انبوه‌بر باید تراکم داشته باشیم تا در جابجایی‌ها ساماندهی جدی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر نقش توسعه حمل و نقل محور (TOD) در حل معضل ترافیک تصریح کرد: چندین مصوبه در شورای شهر در مورد آن داشته‌ایم و اگر همان جسارتی که قبلاً گفتم وجود داشته باشد مدیریت شهری می‌توانند از این مصوبات استفاده کنند.

کد خبر 408990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.