۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
تهیه اطلس فرهنگی باغبادران

شهردار باغبادران از تهیه اطلس فرهنگی این شهر و رونمایی از آن در دهه فجر خبر داد.

حجت‌الله امینی باغبادرانی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، یکی از شیوه‌های تحلیل پدیده‌های فرهنگی در حوزه سیاستگذاری مدیریت شهری را تهیه اطلس فرهنگی دانست و اظهار کرد: در شهرهای مختلف کشورهای توسعه یافته، داده‌های مردم‌شناسی در مهندسی فرهنگی به شکلی مستمر مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت نیز نتایج آن در اطلس فرهنگی ارائه می‌شود.

وی افزود: مدیریت شهری باغبادران بر این باور است توجه به آمار و شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در قالب اطلس فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه فراهم کردن اطلاعات پایه به منظور تخصیص بهینه منابع و امکانات در نظام برنامه‌ریزی بر مبنای شاخص‌های منطقه‌ای نیازمند شناسایی و ثبت دقیق این شاخص‌ها است.

شهردار باغبادران با بیان این که اطلاعات آماری ابزار مناسبی برای سنجش و شناسایی تغییرات، تحولات در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: با توجه به این که در سال‌های پایانی اجرای برنامه پنجم توسعه شهر باغبادران به سر می بریم، تهیه سند چشم‌انداز برای شهر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است تا بتوانیم از اتلاف منابع و موازی‌کاری جلوگیری و در شهر هم‌افزایی بیشتر ایجاد کنیم.

امینی ادامه داد: سرمایه‌هایی در شهر باغبادران وجود دارد که در اختیار سازمان‌هایی غیر از شهرداری است و برای استفاده بهینه از همه این توانمندی‌ها باید اطلس فرهنگی این شهر تدوین شود.

وی گفت: معاونت آمار سازمان برنامه و بودجه استان اعلام آمادگی کرده تا با در اختیار قرار دادن آمار رسمی زمینه تدوین اطلس فرهنگی این شهر فراهم شود.

شهردار باغبادران با بیان این که اطلس فرهنگی این شهر شامل داده‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، سن و سطح سواد شهروندان است، یادآور شد: تهیه و تدین لایحه بودجه ۹۹ شهرداری باغبادران نیز بر اساس عملکرد پنج‌ساله شهرداری انجام شده است.

امینی یکی از ویژگی‌های این اطلس فرهنگی را مقایسه آمار و اعداد مرتبط با سرشماری سه دوره پنج‌ساله برشمرد و گفت: در ایام دهه مبارک فجر از این اطلس فرهنگی رو نمایی می‌شود.

کد خبر 408988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.