۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
گردشگری، محور توسعه سمنان

شهردار سمنان گفت: با تعامل همه‌جانبه تشکل‌ها، گروه‌های ذینفع و شهرداری‌ها، پایه‌های گردشگری شهری به عنوان محور توسعه سمنان، ایجاد و تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از سمنان، سیدمحمد ناظم رضوی در نشست هم‌اندیشی تبیین و شناخت توانمندی‌ها و محدودیت‌های توسعه گردشگری شهرهای سرخه، سمنان، درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد، اظهار کرد: باید موضوع توسعه گردشگری در منطقه سمنان به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد؛ لازم است همه ظرفیت‌های بخش‌های مختلف در شهرهای استان و به‌ویژه شهرهای مجاور فعال شود و این امر می‌تواند به توسعه گردشگری نیز کمک کند.

وی ادامه داد: تقویت پایه‌های گردشگری شهری منطقه مشروط به تعامل همه جانبه گروه‌های ذینفع در صنعت توریسم است و در این بین نقش شهرداری شهرهای مجاور هم بسیار مهم است؛ چرا که علاوه بر هم‌افزایی ایجاد شده، زمینه‌های لازم جهت اعتلای فعالیت‌ها و اهداف مشترک گردشگری باید به نحو نظامند تبیین شود.

شهردار سمنان افزود: شهرهای سرخه، سمنان، درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد دارای نقاط مشترک و ظرفیت‌های گردشگری خاصی است که با هم‌افزایی می‌توانند به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی شوند.

ناظم‌رضوی به ظرفیت ویژه فرودگاه سمنان در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: با استفاده از پتانسیل‌های کویر، کوه و جاذبه‌های کوهستانی، می‌توانیم بسته‌های گردشگری ارزان قیمت را تهیه کنیم تا گردشگران ورودی بتوانند در مدت اقامت از تمامی جاذبه‌های گردشگری منطقه بهره ببرند.

وی با ارائه پیشنهاد اجرای برنامه‌های مشترک گردشگری در طول سال با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های ذینفع گردشگری، تصریح کرد: شناسایی و حفظ این ظرفیت‌ها از یک سو و همکاری شوراها در وضع قوانین گردشگری شهری در جهت استفاده بهینه از امکانات شهر از سوی دیگر، زمینه ایجاد شرایط توسعه گردشگری پایدار را فراهم می‌کند.

کد خبر 408982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.