آمریکا خواستار نشست شورای امنیت پشت درهای بسته درباره «معامله قرن» شد

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به اینکه ۱۱ فوریه، نشست ویژه شورای امنیت درباره معامله قرن برگزار خواهد شد، از درخواست واشنگتن برای برگزاری نشست توجیهی درباره این طرح در هفته جاری، پشت درهای بسته خبر داد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری آناتولی گزارش داد: «مارک پستین دی بایستور» سفیر بلژیک و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد از درخواست رسمی برای برگزاری نشست ویژه شورای امنیت در ۱۱ فوریه، برای گفت‌وگو درباره طرح پیشنهادی صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» خبر داد.

وی افزود: در این نشست، اعضای شورای امنیت به سخنان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح صلح پیشنهادی آمریکا گوش خواهند داد.

پستین طی کنفرانس خبری پس از برعهده گرفتن ریاست دوره‌ای و ماهیانه شورای امنیت از سوی بلژیک، با اشاره به برگزاری این نشست در روز ۱۱ فوریه گفت: واشنگتن نیز می‌خواهد که در هفته جاری، نشستی در پشت درهای بسته برگزار شود تا شورای امنیت در جریان محتوای طرح صلح پیشنهادی آمریکا قرار گیرد و «جرد کوشنر» مشاور ترامپ به اعضای شورای امنیت درباره این طرح گزارش و به سوال‌های آنها پاسخ خواهد داد.

وی افزود: نشست پشت درهای بسته کوتاه خواهد بود و من معتقدم که اعضای شورای امنیت طی آن، قطعنامه‌های این شورا و اصول مربوط به صلح را که باید هر طرح صلحی مبتنی بر آنها باشد، یادآور خواهند شد.

منبع: فارس

کد خبر 408973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.