برگزاری کلاس‌های آموزش مقابله با بحران در ۲۰۰ محله شهر اصفهان

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان از برگزاری کلاس‌های آموزش مقابله با بحران در ۲۰۰ محله شهر اصفهان خبر داد و گفت: این دوره‌ها ویژه شهروندان بوده و با محوریت پیشگیری و مقابله با بحران‌های طبیعی و انسان ساخت برگزار می‌شود.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شهروندان، افراد مستعد و داوطلب در دل محلات شهر شناسایی و پس از ثبت نام بانک اطلاعاتی از آنها به عنوان «امدادگر محلی» تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی مقدماتی برای امدادگران محلی، دوره آموزشی تخصصی نیز برای آنها برگزار و این افراد در محله‌های شهر سازمان دهی می‌شوند تا در هنگام وقوع حوادث یا بحران در سطح شهر از این امدادگران برای مقابله با بحران کمک بگیریم.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان ادامه داد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی در محله‌های شهر این است که بتوانیم شهری آماده در برابر حوادث غیرمترقبه و حوادث انسان‌ساخت برای رسیدن به شهر پایدار و تاب‌آور داشته باشیم.

وی افزود: برای تأمین مربی آموزشی جهت کلاس‌ها، از بین کارکنان شهرداری ۵۰ نفر برای حضور در دوره‌های آموزشی تخصصی و ویژه انتخاب شدند که این افراد در حال حاضر آماده برگزاری دوره‌های اموزش شهروندی در محلات شهر هستند.

جعفریان‌فر با بیان اینکه فعالیت‌های بحران و پدافند غیرعامل در چهار زیرگروه پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی تقسیم بندی می‌شود، گفت: سعی کردیم آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در زمینه‌های مختلف برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث و بحران‌ها شهروندان و کارکنان را آماده کنیم.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل از ۹ کارگروه تشکیل شده که مسئولیت دو کارگروه با شهرداری اصفهان است و شهرداری مسئولیت کارگروه‌های خدمات و تأسیسات زیربنایی و کارگروه اطفا حریق را برعهده دارد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیشگیری، آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل و بازسازی و بازتوانی در حوزه مدیریت بحران است، اظهارکرد: کاهش آسیب پذیری، تداوم خدمات، اداره امور مردم، دستیابی به تدوام خدمات انسانی و افزایش پایداری و تاب آوری در سطح استان، شهر و شهرستان از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

کد خبر 408956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.