افزایش تاب‌آوری و ارتقای توان روحی آسیب‌دیدگان مواد مخدر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: پرکردن اوقات فراغت و ارتقای مهارت‌های اجتماعی افرادی که در مسیر ترک مواد مخدر هستند، نقش بسزایی در افزایش توان روحی و روانی و تاب‌آوری آنها دارد.

به گزارش ایمنا، مرتضی جعفری در حاشیه بازدید از اداره ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و محله سنگ سیاه اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون کتاب‌خوانی گروهی، برگزاری رویدادها و جشنواره‌های ورزشی مانند بازی‌های بومی محلی، اجرای مسابقات ورزشی پهلوانی مانند کشتی و برگزاری برنامه‌های نشاط اجتماعی و نیز برگزاری طرح فاخر یا استعدادیابی و توانمندسازی بهبود یافتگان از مواد مخدر و نیز شکوفایی این استعدادها از نیمه بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه همه افراد، سازمان‌ها و نهادها درقبال افراد آسیب‌دیده مسئولیت اجتماعی دارند، ادامه داد: افزایش عزت نفس، مهارت‌آموزی و تلاش برای ارتقای توانایی‌های فکری و عملی در بازگشت این افراد به جامعه ضروری است.

در ادامه سارا همت، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در حاشیه این برنامه اظهار کرد: از آنجایی که بر اساس مطالعات انجام شده افراد آسیب‌دیده از مواد مخدر به‌دلیل خوردن برچسب معتاد نمی‌توانند در بازار کار به‌راحتی فعالیت کنند، بیکاری و سرخوردگی اجتماعی باعث بازگشت آنان به دام اعتیاد و مصرف دوباره می‌شود.

همت تصریح کرد: از همین رو باید به‌منظور بازتعریف هویت ضایع شده این گروه از افراد چاره‌اندیشی کنیم و بر این اساس با باور به این امر که افراد در مسیر بهبودی می‌توانند به جایگاهی در اجتماع دست یابند که تنها خدمات گیرنده نباشند، می‌تواند آن‌ها را برای رسیدن به مرحله توانمندسازی نیز یاری کند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: آموزش معتادان مستقر در کمپ ماده ۱۶ و ارتقای توانایی‌های آنان از طریق ارائه آموزش‌های تخصصی زمینه جذب این افراد را در بازار کار فراهم می‌کند تا ضمن تداوم فرایند ترک آن‌ها، جامعه نیز از این گروه به‌مثابه افراد کنش‌گر بهره‌مند شود.

کد خبر 408951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.