انعقاد قرارداد خرید ۲۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس در مشهد

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس کف‌کوتاه منعقد شده است.

عباس اتحادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نوسازی ناوگان علی‌رغم محدودیت‌های موجود در تأمین ناوگان اتوبوسرانی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و افزایش چشمگیر قیمت‌ها قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس کف‌کوتاه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی نیز با سایر شرکت‌های خودروسازی به امضا رسیده است، افزود: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی در مشهد ۸.۱ سال است که اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در این سازمان به جوان‌سازی ناوگان کمک خواهد کرد.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: قانونگذار سهم حمل و نقل همگانی از سفرهای شهری را ۷۵ درصد تعریف کرده که از این میزان ۴۰ درصد باید توسط سامانه‌های اتوبوسرانی پوشش داده شود؛ اگر بهبود شرایط حمل و نقل عمومی کلانشهرها را در تحقق این سهم‌ها فرض کنیم لازم است از مجموع شش میلیون سفر روزانه شهر مشهد، روزانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار سفر توسط سامانه اتوبوسرانی پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهینه در حوزه اتوبوسرانی با فرض متوسط جابجایی روزانه ۷۵۰ مسافر توسط هر اتوبوس، تعداد سه هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر مشهد نیاز خواهد بود، بنابراین باید تعداد یک هزار و ۳۶۲ دستگاه اتوبوس دیگر تأمین شود که اگر قیمت هر دستگاه اتوبوس را ۲۰ میلیارد ریال برآورد شود، اعتباری افزون بر ۲۷ هزارو ۲۴۰ میلیارد ریال برای تحقق تعداد متناسب ناوگان اتوبوسرانی نیاز است، البته هزینه نوسازی ناوگان فرسوده فعلی نیز به این رقم افزوده خواهد شد.

اتحادی با بیان این که در حال حاضر یک هزار و ۸۳۸ دستگاه اتوبوس مشهد در ۱۶۰ خط فعال است، گفت: این تعداد اتوبوس روزانه بیش از ۹۰۰ هزار نفر را جابجا می‌کند.

کد خبر 408933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.