۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
اپلیکیشن‌ های شناسایی کرونا!

شهروندان چینی برای شناسایی محله‌های مشکوک به حضور افراد مبتلا به کرونا از اطلاعاتی که برنامه‌های نقشه خوانی و تعیین مسیر مسافرت ارائه می‌دهند استفاده می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شرکت‌های "QuantUrban" و " Wechat" به تازگی پلتفرم‌های خود را به‌روز کرده‌اند تا بتوانند اطلاعاتی رسمی در مورد محله‌هایی که وجود افراد مبتلا به کرونا در آن‌ها تأیید شده است، در اختیار عموم مردم قرار دهند. چینی‌ها امیدوارند با اتکا به چنین اپلیکیشن‌هایی بتوانند از ورود به محله‌ها و نقاطی از شهرها که در آن‌ها تعداد زیادی از افراد مبتلا به کرونا زندگی می‌کنند، خودداری کنند.

کاربران چینی با مشاهده نقشه‌ها و داده‌های یاد شده به سرعت درمی‌یابند که تا چه حد به نقاط آلوده به ویروس کرونا نزدیک شده‌اند تا از حضور در آن‌ها خودداری کنند. "وی چت" نیز در همین راستا برنامه‌ای جدید به نام " YiKuang " را عرضه کرده که به طور ویژه در مورد وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای جنوبی چین مانند شینزن و گوانگجو اطلاع رسانی می‌کند.

نقشه‌های QuantUrban که از طریق مرورگرهای تحت وب نیز در دسترس است نیز همین خدمات را در مورد ۹ شهر آلوده چین با جزئیات بالا ارائه می‌دهند. تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در شینزن روز گذشته به ۲۴۵ نفر رسید و این شهر را به بدترین شهر مهم و اصلی چین از نظر میزان مبتلایان به این بیماری تبدیل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 408924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.