بهبود شاخص قیمت تمام شده برق در شهرداری اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: اقدامات در راستای مدیریت مصرف انرژی علاوه بر این که باعث حفظ سرمایه‌های ملی می‌شود با کاهش هزینه‌ها، در نهایت به نفع مصرف کنندگان تمام خواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بحث مدیریت مصرف یکی از بندهای اجرایی است که در سیاست‌های کلی "اقتصاد مقاومتی" مورد تاکید قرار گرفته و شهرداری نیز توجه ویژه‌ای بر اجرای آن دارد و جزو سیاست‌ها بشمار می‌آید.

وی با اشاره به بهبود شاخص قیمت تمام شده برق در سال ۹۸، تصریح کرد: قیمت تمام شده برق تابعی از چند متغیرِ قیمت بهای برق، کد تعرفه برق خریداری شده، کاهش ضریب توان غیرفعال و مدیریت مصرف در زمان‌های کم‌باری و اوج مصرف بوده و شهرداری به صورت کامل بر این موارد نظارت می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: پایش هر کدام از این متغیرها باعث اثر مستقیم بر روی قیمت تمام شده برق و نهایتاً کاهش هزینه‌های شهرداری در این بخش از تأمین خدمات عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای اقدامات برنامه ریزی شده، منسجم و دقیق نرم افزاری و سخت افزاری در جهت رصد و بهبود عملکردی هرکدام از این متغیرها باعث برآیند مطلوب در قیمت تمام شده برق شده است.

امیری با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی میانگین این شاخص گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت بهینه‌سازی شهرداری اصفهان در سال جاری، قیمت برق در مناطق پانزده‌گانه برای هر کیلو وات ساعت به صورت میانگین ۲,۶۰۰ ریال محاسبه شده و این کاهش در حالی رخ داده که قیمت سالانه برق افزایش داشته است.

وی مناطق هفت، هشت، ۱۰ و ۱۳ را مناطق موفق و پیشرو در راستای کاهش این قیمت عنوان کرد و رسیدن به این هدف را نتیجه استمرار اقدامات مؤثر کاهش انرژی الکتریکی در این مناطق دانست.

کد خبر 408916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.