آغاز اجرای طرح پیرایش شهری خیابان میرزاطاهر

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از آغاز اجرای طرح پیرایش شهری، مرمت و ساماندهی محور نمونه خیابان میرزاطاهر خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

سیدعباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طرح پیرایش شهری خیابان میرزا طاهر تمام تابلوهای اصناف متحدالشکل خواهد شد و رنگ در مغازه‌ها و منازل یک رنگ می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح زمین‌های بایر خیابان اصلی میرزا طاهر حفاظ‌کشی شده و با پرچین و ترکیب فضای سبز و گیاهان پوشش داده می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های محرک توسعه منطقه، گفت: باز زنده‌سازی مادی رهنان یکی از پروژه‌های محرک توسعه منطقه به شمار می‌رود همچنین «پارک مهر» در بخش پایینی کوه آتشگاه که یک محیط تفرجگاهی بود، اما به محیط بی‌دفاع شهری امتداد می‌یافت که در دیدگاهی جدید بازسازی آن را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی قرار گرفتن نخستین ایستگاه خط دو مترو در منطقه ۹ را ظرفیت ویژه‌ای برای این منطقه عنوان کرد و گفت: برای اجرای پروژه‌های جدید در این منطقه نیاز به مشارکت سرمایه گذاران داریم.

روحانی با اشاره به ویژگی‌های خاص منطقه ۹ اظهار کرد: از سطح گسترده اشجار و باغات در اراضی این منطقه و سبزینگی موجود در مجاورت رودخانه زاینده رود به عنوان ریه تنفسی شهر اصفهان یاد می‌شود، حال از این پتانسیل و عرصه‌های اکولوژیک می‌توان برای تبدیل بخش‌هایی از این منطقه به باغ شهر اصفهان استفاده شود.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر ۸۳ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر شهروند در منطقه ۹ برای رفت و روب، نظافت معابر و حمل زباله و بالغ بر ۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان برای نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۳۳ هزار و ۱۰۰ هزار تومان برای هر شهروند در منطقه ۹ برای آسفالت معابر هزینه می‌شود، گفت: سالانه بیش از ۷۹۴ هزار و۲۰۰ تومان برای هر شهروند هزینه می‌شود.

کد خبر 408907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.