پیشرفت ۵۰ درصدی کف‌سازی گذر میرعماد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: برای کف‌سازی گذر میرعماد واقع در منطقه سه هفت میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و تا کنون ۵۰ درصد این پروژه اجرا شده است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه کف‌سازی گذر میرعماد در سه فاز و با طول ۳۸۰ متر و وسعت چهار هزار مترمربع است.

وی با بیان این که فاز اول پروژه کف‌سازی گذر میرعماد با مساحت یک هزار و ۳۶۴ مترمربع و طول ۱۲۴ متر  است، افزود: فاز دوم پروژه ۱۲۸ متر طول با مساحت یک هزار و ۴۱۰ مترمربع و فاز سوم آن ۱۲۸ متر طول با وسعت یک هزار و ۲۱۶ مترمربع است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: هم اکنون حدود ۸۰ متر طول مسیر (۶۵ درصد فاز اول) خاکبرداری شده و از تاریخ ۱۲ بهمن ماه جهت انجام اقدامات مرتبط با شرکت آب و فاضلاب به آن‌ها تحویل شده است.

وی گفت: جنس متریال برای کف‌سازی مسیر، بلوک فرش ۲۰ در ۲۰ برای فاز اول و دوم و سنگ هتن‌آباد ۲۰ در ۲۰ برای فاز سوم است.

فیض با بیان این که در حال حاضر اصفهان دو هزار و ۳۸۰ هکتار بافت ناکارآمد دارد که ۱۲ درصد کل شهر را شامل می‌شود، افزود: حدود ۳۳ درصد جمعیت شهر اصفهان در این بافت‌ها سکونت دارند، از این رو باید سیاست‌های راهبردی مناسب پیش بینی شود تا شرایط بهتری برای ساکنان این بافت‌ها فراهم شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان این که بافت‌های تاریخی شهر نوعی دیگر از بافت‌ها بشمار می‌رود که صیانت از آن‌ها وظیفه تک تک افراد است، تصریح کرد: زمین‌های بزرگ رها شده در اختیار ارگان‌ها یا بخش خصوصی نوع دیگری از بافت‌ها را تشکیل می‌دهد که ساماندهی آن‌ها نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان به عنوان یک کلانشهر باید مهندسی مداخله در بافت‌ها انجام شود، زیرا با استفاده از روش‌ها و سیاست‌های مختلف می‌توان در بافت‌ها دگرگونی‌هایی ایجاد کرد و مسائل کالبدی، اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی را در آنها رفع کرد.

فیض افزود: قطعاً اگر به وضع بافت‌های شهری رسیدگی لازم نشود و از مهندسی متناسب شهر غافل شویم، ممکن است برخی بافت‌ها از سکونت خالی شود.

کد خبر 408906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.