پیام شهرام کرمی به همایش ملی تئاتر سردار آسمانی

شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی به مناسبت برگزاری همایش ملی تئاتر سردار آسمانی پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایمنا، شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی به مناسبت برگزاری همایش ملی تئاتر سردار آسمانی پیامی منتشر کرد که متن این پیام بدین شرح است:

«شهادت هنر مردان خداست

بی‌گمان آنانکه بی‌ریا و خالص بزرگترین سرمایه این جهانی خود را که همانا جان و زندگی است در طبق اخلاص می‌گذارند تا دنیا را از شر و بدی محفوظ بدارند هنرمندانی بزرگ‌اند.

تئاتر مظهر تقابل و تضاد است تضاد نیکی و بدی سپیدی و سیاهی، خیر و شر.

هنرمند متعهد می‌کوشد تا با شناخت کامل جهان خود، تیرگی‌ها و بدی‌ها را با شیواترین بیان به مخاطبانش بنمایاند که از دریچه این نمایش آنان را به تفکر و تدبر وا دارد.

و ما حصل این تلاش بی‌گمان قدمی است در راه روشنی.

جایگاه و شان شهدا و مدافعان وطن بر کسی پوشیده نیست در این میان اما برخی چهره‌ها به سبب افکار، کردار و منش ویژه‌شان، شانی متعالی می‌یابند و تاریخ بی‌گمان موثر از نام و اثر آنها خواهد بود.

شهید بزرگوار سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیز از این زمره‌اند. مردی والا که در عین بی‌ادعایی تاثیری سترگ در جهان اسلام در تاریخ معاصر داشتند.

بازنمود و نمایش گوشه‌هایی از این تاثیر شگرف به مدد هنر مردمی تئاتر، کم‌ترین رسالتی است که هنرمندان ارجمند این وادی می‌توانند ادا نمایند.

همت و تلاش ارزنده تمام هنرمندان و دست‌اندرکاران نخستین همایش سردار آسمانی را ارج نهاده و از درگاه پروردگار مهربان برای همه عزیزان پیروزی و سربلندی آرزومندم.»

کد خبر 408904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.