بسیاری از مردم نمی‌توانند اموات خود را در شهر دفن کنند

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها گفت: به علت هزینه‌های بالا بسیاری مجبور می‌شوند پیکر فوت‌شدگان خود را در روستاهای اطراف دفن کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها سیدپیمان موسوی با اشاره به رتبه بالای بیکاری و عدم درآمدهای مکفی در استان کرمانشاه اظهار کرد: در این میان یکی از مشکلات بسیار مهم در حوزه فعالیت شهرداری و سازمان آرامستان‌ها که گریبانگیر افراد ضعیف‌تر شهر کرمانشاه شده است، هزینه‌های سرسام‌آور کفن و دفن و قبر افراد متوفی است.

وی افزود: به علت هزینه‌های بالا بسیاری از خانواده‌های داغدار مجبور می‌شوند پیکر عزیزان خود را در روستاهای اطراف دفن کنند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، ایجاد و تعیین یک بلوک از قطعات بهشت زهرا (س) با هزینه بسیار پایین‌تر برای خاکسپاری متوفیان که متأسفانه توان مالی خانواده‌هایشان نسبت به همشهریان کمتر است، حداقل پیشنهادی است که می‌توان در این زمینه ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری و مساعدت شهردار کرمانشاه بتوان با همراهی سازمان آرامستان‌ها و دیگر نهادهای مرتبط با امور کفن و دفن از هرگونه افزایش بهای خدمات آرامستان و فروش قبر در سال ۹۹ جلوگیری کرد تا حداقل گره‌ی از صد مشکل اقتصادی مردم باز شود.

کد خبر 408901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.