آموزش صلح در نمایش "پیک نیک در میدان جنگ"

"پیک نیک در میدان جنگ" نمایشی با فضایی نو و خلاق ویژه کودکان و خانواده است که به مقوله اهمیت صلح می‌پردازد و تا ۳۰ بهمن ماه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

آوا حدادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دنیای ما بیش از هرچیز به صلح و دوستی و اتحاد نیازمند است و چه خوشتر است که این امر مهم از طریق هنر تئاتر به کودکان آموزش داده شود و برای بزرگسالان نیز یادآوری گردد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: "پیک نیک درمیدان جنگ" نمایشی فانتزی ویژه کودک و خانواده است و در قالب فضایی نو و خلاق به مقوله اهمیت صلح می‌پردازد.

وی گفت: نمایشنامه "پیک نیک در میدان جنگ" نوشته منوچهر اکبرلو است و داستان آن درباره دو دسته مورچه های سیاه و قرمز است که سال هاست بر سر تصاحب غذای آدم ها درگیر جنگ هستند. تا این که یک عنکبوت دختر فرمانده  مورچه های قرمز به نام مورک را شکار می‌کند. پسر ژنرال مورچه های سیاه به نام موری با نقشه ای او را از دست عنکبوت فراری می‌دهد. موری و مورک تصمیم می‌گیرند با طرح نقشه ای این جنگ اجدادی را پایان دهند. درصحنه آخر زمانی که دو دسته مورچه به پیک نیک آدم ها آمده اند تا باقیمانده غذا را تصاحب کنند دوباره سر وکله عنکبوت پیدا می‌شود و مورچه ها برای شکست دشمن واحدشان تصمیم می‌گیرند صلح کنند و متحد می‌شوند تا عنکبوت را شکست دهند.

حدادی با اشاره به ادغام بازی بازیگران کودک و نوجوان با بازیگران بزرگسال در این نمایش گفت: این نمایش در در مدت زمان٥٠ دقیقه در سالن سوره حوزه هنری تا ۳۰ بهمن ماه ساعت١٨:٣٠ روی صحنه می‌رود. البته در دور اول این اثر با حمایت حوزه هنری و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری در شهریور ماه اجرا شدکه با استقبال تماشاگران در رده های سنی مختلف روبه رو شد.

کد خبر 408900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.