طراحی ۲۶۱ پروژه در سال جاری

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۶۱ طرح پروژه توسط این سازمان تکمیل و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعیدکورنگ بهشتی صبح امروز_سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۸_ در نشست خبری «سه شنبه ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» اظهار کرد: بیش از ۶۰درصد پروژه‌های طراحی شده توسط این سازمان مربوط به حوزه حمل و نقل است که شامل ۱۴ طرح در رینگ حفاظتی، ۲۲ طرح پیاده روسازی، ۱۰ طرح برای مسیرهای بی.آر.تی و ... بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۶درصد طراحی پروژه‌های این سازمان مربوط به حوزه خدمات شهری بوده که امسال به ۲۵ درصد رسیده است، تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۲۶۱ طرح توسط سازمان طراحی شهر اصفهان تکمیل و ابلاغ شده که نسبت به ۱۳۲ طرح سال گذشته ۹۷ درصد افزایش طراحی در این سازمان را شاهد هستیم.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با اشاره به بخشی از طرح‌های پروژه‌های شهری افزود: طرح تقاطع سردار شهید سلیمانی در مجاورت کارخانه قند با مساحت پل سازی ۱۷ هزارمترمربع، تقاطع آفتاب در بزرگراه اردستانی با پنج هزارمتر پل سازی و رینگ حفاظتی شهر بخشی از طراحی‌های انجام شده در سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری است.

طراحی کیلومتر صفر تا هفت رینگ حفاظتی شهر

وی ادامه داد: طراحی شبستان گلستان شهدا، رینگ سوم شهر، مرکز کنترل ترافیک، ادامه خیابان توحید، محور تشریفات، ساختمان توانمندسازی، میدان امام علی(ع) تقاطع دفاع مقدس، زیرگذر شهید آقاخانی و تقاطع قدس بخشی دیگر از طراحی‌های انجام شده این سازمان به شمار می‌رود.

کورنگ بهشتی خاطرنشان کرد: طراحی کیلومتر صفر تا هفت رینگ حفاظتی شهر به اتمام رسیده و در مرحله آزادسازی توسط مناطق ۱۴ و ۱۵ است.

وی با اشاره به طراحی پروژه ادامه بلوار فرزانگان از حدفاصل بعثت تا نزدیک اتوبان فرودگاه به طول ۶.۵ کیلومتر اظهار کرد: با اجرای این پروژه دیگر شاهد تردد خودروهای سنگین از محور دولت آباد یا عاشق اصفهانی نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طراحی لوپ ‌های تقاطع رضوان توسط سازمان طراحی و فنی مهندسی انجام شده است، تصریح کرد: پل شهید ستاری یکی از منحصر به فردترین نقاط رینگ سوم به شمار می رود که طراحی تعریض سه متری آن انجام شده است.

وی افزود: میدان شهدای هسته‌ای و ادامه خیابان سلمان فارسی از دیگر پروژه‌های طراحی شده این سازمان به شمار می‌رود که در مرحله آزادسازی است.

کورنگ بهشتی با بیان اینکه طراحی ۱۸ پروژه پیاده‌روسازی در مجموع به طول ۲۰ هزار متر در سازمان طراحی انجام شده که در طول سال جاری و سال آینده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری طراحی ۹ ایستگاه آتش نشانی انجام شده است، گفت: از جمله این ایستگاه‌ها می‌توان به ایستگاه‌های آتش نشانی در ناژوان و چهارباغ پایین اشاره کرد؛ همچنین طرح نوسازی ایستگاه آتش نشانی جی-لاهور، ساختمانی برای شارژ کپسول‌های آتش نشانی در منطقه ۱۲ نیز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان از طراحی حدود چهار هزار مترمکعب مخزن آب در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: این مخازن در حال اجرا است و علاوه بر آن خطوطی برای انتقال پساب آب در مناطق ۱۴ و یک طراحی شده است.

طراحی ۷ پارک جدید در سال جاری

وی با بیان اینکه در سال جاری هفت پارک جدید طراحی شده است، اظهار کرد: ۹ سرویس بهداشتی جدید در شهر طراحی شده که در مرحله اجرا است.

کورنگ بهشتی با تأکید بر رعایت استانداردها در انجام طراحی پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری گفت: استاندارد، فصل‌الخطاب طراحی پروژه‌ها است.

وی با اشاره به طراحی جدید برای میدان امام حسین (ع) افزود: پس از اجرای ایستگاه‌های خط یک مترو طرحی برای میدان امام حسین(ع) آماده شده تا میدانی زیبا در وسط آن احداث و در مسیر عبور خودروها سنگ فرش جای آسفالت را بگیرد.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان درخصوص طراحی مسیرهای دوچرخه در شهر تصریح کرد: در محورهایی که خط بدنه آن اجازه دهد، گذر عبور دوچرخه پیش بینی می‌شود البته محور مناسب برای دوچرخه بین فضای سبز و پارک حاشیه‌ای معابر است و باند دوچرخه باید بدون مانع در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کورنگ بهشتی با اشاره به طرح دولتخانه صفوی، گفت: اجرای طرح دولتخانه صفوی مسکوت مانده زیرا به آن به عنوان یک طرح بالادستی نگاه می‌شود و البته آزادسازی‌های این طرح به صورت تدریجی است.

کد خبر 408887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.