هوشمندترین محله جهان کجا ساخته می‌شود؟

مدیران شهری هلموند، شهری واقع در برابانت شمالی در کشور هلند، از طرح خود برای تبدیل منطقه Brandevoort به هوشمندترین محله جهان رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محلی در هلموند به لطف طراحی دقیق برنامه‌ریزان این شهر و با همکاری گروهی از معماران برجسته هلندی یک گام به سمت پایداری و هوشمندی نزدیک‌تر خواهد شد و منطقه هوشمند Brainport نام خواهد گرفت. فرآیند ساخت‌وساز و بازسازی آن قرار است تا ۱۰ سال آینده تکمیل شود که در پایان این مدت هوشمندترین و تکنولوژیک‌ترین منطقه جهان در هلموند شکل خواهد گرفت. طراحان این منطقه چند منظوره منحصربه‌فرد را گونه‌ای طراحی کرده‌اند که  پروژه‌های آن پس از تکمیل پاسخگوی کامل نیازهای پویای کاربران باشد.

هوشمندترین محله جهان شامل هزار و ۵۰۰ اقامتگاه برای ساکنان است و از ۱۲ هکتار فضای تجاری برخوردار خواهد بود. منطقه جدید که به عنوان یک پایلوت پویا عمل خواهد کرد، در یک پارک مرکزی است که رابطه‌ای نمادین بین محیط ایجادی و چشم‌انداز اطراف به وجود خواهد آورد. منابع طبیعی و فضاهای سبز پایدار تعبیه شده در منطقه انرژی، آب و غذای مورد نیاز ساکنان را تولید خواهد کرد و در عین حال امکاناتش ظرفیتی برای پرورش حیوانات و پردازش پسماند خواهد بود.

آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته جهان، از مدیریت کاربردی اطلاعات دیجیتالی گرفته تا استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل مدرن، برای موفقیت هرچه بیشتر طرح هوشمندترین منطقه جهان به کار برده خواهد شد. یکی از ویژگی‌هایی که منطقه هوشمند Brainport را از سایر مناطق جهان متمایز می‌کند، جدول زمانی بی‌نظیر عمرانی آن است؛ فرآیندهای طراحی و ساخت کاملاً منطبق و همگام با هم پیش می‌رود تا پروژه‌ها بر اساس برنامه زمانی دقیق تکمیل شود. مسئولان در نظر دارند منطقه را به گونه‌ای طراحی کنند تا مردم را به سمت نوآوری و خلق ایده‌های جدید سوق دهند و به آن‌ها یادگیری از طریق مشارکت را آموزش دهند.

منطقه هوشمند Brainport فضایی به مساحت ۱۵۵ هکتار _یعنی چیزی بیش از ۳۲۰ زمین فوتبال _ را در برگرفته است و امکان توسعه مناطق مسکونی در یک محیط منعطف را که ممکن است بر اساس نیاز کاربران در طول زمان تغییر پیدا کند، فراهم آورده است. این منطقه پذیرای اسکان مردم از کشور هلند و سایر کشورها خواهد بود و منابع و امکانات خود را عادلانه در اختیار همه قرار خواهد داد. از مهم‌ترین اهداف سازندگان هوشمندترین منطقه جهان در هلموند می‌توان به تلاش برای بهبود تنوع زیستی، سلامت انسانی و رونق اقتصادی اشاره کرد.

کد خبر 408883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.