عملیات تجسس برای نجات کوهنورد شیرازی ادامه دارد

رئیس اداره کوهستان معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از ادامه عملیات تجسس برای نجات کوهنورد شیرازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" پرواز بالگرد هلال‌احمر بر فراز علم کوه برای نجات کوهنورد شیرازی

دو روز از گم شدن کوهنورد شیرازی در ارتفاعات علم کوه می‌گذرد، بهمن باعث شده بود تا این فرد از همنورد خود جدا شود. برای نجات این کوهنورد حرفه‌ای از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درخواست کمک شد.

محمد کبادی، رئیس اداره کوهستان معاونت عملیات سازمان امداد و نجات درباره احتمال زنده ماندن این کوهنورد حرفه‌ای پس از گذشت ۲ روز، گفت:

با توجه به اینکه این کوهنورد لباس و تجهیزات کوهنوردی بسیار خوبی در اختیار دارد و به عنوان یک کوهنورد که برای صعود به قله رفته بود موادغذایی و تجهیزات شب مانی هم دارد احتمال زنده بودن فرد و حضور در جان پناه پس از این مدت بسیار زیاد است، بنابراین تیم امداد و نجات کوهستان همه تلاش خود را در جهت نجات این فرد از ارتفاعات علم کوه به کار می‌گیرد.

کاپیتان گودرزی، خلبان بالگرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفت:

با توجه به اینکه بالگرد برای پرواز در ارتفاع ۴ هزار و ۶۰۰ متری باید سبک باشد، تنها امکان انتقال یک تیم حرفه‌ای ۲ نفره امداد و نجات کوهستان برای نجات کوهنورد گمشده امکان پذیر است. در حال حاضر با توجه به مساعد بودن هوا، امکان پرواز بالگرد و جست و جو به صورت هوایی برای نجات فرد فراهم است که تاکنون دو سورتی پرواز هم انجام شده است. "

کد خبر 408878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.