قلعه‌نویی نسبت به قرارداداش متعهد است

پیشکسوت سپاهان و تیم ملی گفت: قلعه نویی کسی نیست که چون بحث تیم ملی است بدون حساب و کتاب سپاهان را رها کند و برود. ایشان واقعا آدم متعصب و متعهدی نسبت به قراردادش است و به آن احترام می گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئولان فدراسیون فوتبال چند ماهی است به دنبال نشاندن یک گزینه مناسب بر نیمکت تیم ملی بزرگسالان هستند. آن‌ها که چندین بار اعلام کرده‌اند که از اسامی خارجی به دلیل مشکلات ارزی در تیم ملی خبری نخواهد بود، به دنبال گزینه‌های ایرانی رفتند. شاید هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد اما امروز بازهم ورق به سمت قلعه نویی برگشته و فدراسیون پای میز مذاکره با این سرمربی نشسته است.

گلایه هواداران اصفهانی باعث شد تا قلعه نویی در کنفرانس پیش از بازی با فولاد، پاسخ عجیبی بدهد. او گفت مجموعه سپاهان باید به خاطر آنکه سرمربی‌اش گزینه تیم ملی است به خود ببالد! اما قلعه نویی اولین کسی نیست که از سپاهان سکان هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد. نام‌های زیادی در تاریخچه طولانی باشگاه سپاهان به چشم می‌خورد که از این تیم راهی تیم ملی شده‌اند.

محمود یاوری یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها است که به زعم بسیاری "پدر سپاهان" به حساب می‌آید. یاوری پس از پایان دوران دوساله‌اش در نیمکت طلایی‌پوشان در سال ۵۹ هدایت جوانان ملی پوش را برعهده گرفت و سپس تا سال ۷۶ به ترتیب هدایت تیم ملی امید، بزرگسالان و بار دیگر جوانان را برعهده گرفت. او پس یازده سال حضور در تیم‌های ملی، به اصفهان بازگشت و برای بار دوم هدایت سپاهان رابرعهده گرفت.

قلعه نوعی آدم متعهدی نسبت به قرارداداش است

محمود یاوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با سرمربی‌گری قلعه نویی در تیم ملی و جدایی‌اش از سپاهان، اظهارکرد: در درجه اول آقای قلعه نویی وابسته به سپاهان هستند و سپاهان نیز وابسته به ایشان است. ایشان برابر سپاهان تعهد قبول کرده و سپاهان نیز روی آن حساب کرده‌است. آقای قلعه نویی نیز کسی نیست که چون بحث تیم ملی است بدون حساب و کتاب سپاهان را رها کند و برود. ایشان واقعاً آدم متعصب و متعهدی نسبت به قراردادش است و به آن احترام می‌گذارد.

وی اضافه کرد: برای هر مربی پذیرفتن پیشنهاد سرمربی گری تیم ملی همانند سربازی می‌ماند که به او وظیفه محول شده است. آقای قلعه نویی هم بارها ثابت کرده است که آدم متعهد و مسئولیت پذیری است و الآن هم اگر جواب فدراسیون را صریح نمی‌دهد به خاطر مسئولیتی است که در سپاهان آن را پذیرفته‌است. این مسئولیت هم مال امروز و دیروز نیست و بخشی از رزومه و کارنامه آقای قلعه نویی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌است و به وی‌ژه اینکه سپاهان چند هفته دیگر درگیر رقابت‌های آسیایی می‌شود و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که هم چون چندسال پیش که تا جام باشگاه‌های جهان پیش رفت امسال نیز خوب نتیجه بگیرد و این مهم از آقای قلعه‌نویی خیلی بعید نیست.

این تصمیم باید پس از رفتن کیروش گرفته می‌شد

پشکسوت تیم ملی و سپاهان در رابطه با انتخاب مربی ایرانی، خاطرنشان کرد: مسئولان فدراسیون در انتخاب آقای قلعه‌نویی به را اشتباهی نرفته‌اند اما باید این تصمیم زودتر گرفته می‌شد. زمانی که آقای کیروش رفت باید به این جمع‌بندی می‌رسیدیم که ما با مربی خارجی در سطح ملی نتیجه نمی‌گیریم. چرا باید پول ما ریخت و پاش شد درحالی که باهزینه خیلی کمتر می‌توانیم از مربیان داخلی استفاده ببریم. هزینه پرواز این آقایان (مربیان خارجی) تنها شاید از کل قرارداد یک سرمربی ایرانی بیشتر باشد و به خاطر آن عشق و تعصبی که دارند این مسئولیت را می‌پذیرند.خود من هم ۸ سال سرمربی، مربی، مدیرفنی و سرپرست تیم ملی بوده‌ام و یک ریال هم حقوق نگرفته‌ام که شاید کسی الآن آن را باور نکند. برای ما عشق خدمت به وطن است که باعث می‌شود مسئولیت تیم ملی را بپذیریم و طبیعتاً برای آقای قلعه نویی و دایی نیز همین است.

وی افزود: اما یک مسئله اصلی نیز این است که تعهد باشگاه نیز تعهد ملی و ارزشمندی است که قطعاً ایشان نمی‌خواهد به این راحتی از دست‌اش بدهد. آدم‌ها متفاوت هستند و ممکن است یک سرمربی قبلاً مذاکره کرده‌باشد که قرارداداش را یک طرفه فسخ کند اما در مورد آقای قلعه نویی چنین چیزی صحیح نیست. من با توجه به شناختی که از آقای قلعه‌نوعی دارم می‌دانم که ایشان دوست دارد به تعهداش عمل کند. اما گاهی تکلیف می‌شود که بازهم باید دید این تکلیف شرعی است یا ملی. در هر صورت باشگاه سپاهان متضرر می‌شد اما باید به گونه‌ای عمل کرد که سپاهان نیز خیلی ضرر نکند. سپاهان نیز به عنوان یک سازمان دولتی باید بداند در همچین زمانی باید از خود انعطاف نشان بدهد.

قلعه‌نوعی را تنها در گرداب رها نکنند

یاوری با اشاره به اینکه همیشه در فراهم سازی امکانات برای مربیان ایرانی در تیم ملی مشکل وجود داشته‌است، تصریح کرد: فدراسیون باید برای قلعه نویی امکانات کامل فراهم کند و این طور نباشد که او را تنها در گرداب رها کنند و بگویند حالا باید دست و پا بزنی و خودت را نجات بدهی. متأسفانه درمورد فراهم سازی امکانات برای مربیان ایرانی همواره همین گونه است.

وی ادامه داد: باز هم گلی به جمال آقای استیلی که این اندازه امکانات در اختیار او بود، هر چند ۸۰ درصد این امکانات را خود او فراهم می‌کرد. ولی برای آقای قلعه‌نویی و آقای دایی چنین شرایطی پیش نمی‌آید که خودشان امکانات‌شان را فراهم کنند. آن‌ها دنبال فدراسیون و قول و قرار آن هستند.

انتخاب علی دایی موجه‌تر است

پیشکسوت تیم ملی و سپاهان با بیان اینکه مربیان ایرانی بهترین گزینه برای کوتاه مدت است، گفت: من نه الآن بلکه در هرزمانی معتقد هستم کاری که مربی وطنی می‌تواند انجام بدهد را مطمئن باشید مربی خارجی به خصوص در کوتاه مدت نمی‌تواند انجام دهد. ولی در درازمدت برای مثال آقای اسکوچیچ که مربی صنعت نفت بود از تیمی که نه چندان تابع تشکیلات بود، تیم بسیار خوبی را ساخت و همین کار را قبلاً هم در باشگاه دیگری انجام داده‌بود.

یاوری افزود: فراموش نکنیم که آثار مربیان خارجی در درازمدت خواهد بود، اما در کوتاه مدت مربیان ایرانی بیشتر وقت را می‌گذارند. من اعتقاد دارم که آقای قلعه نوعی و آقای دایی هر دو شایسته سرمربی‌گری تیم ملی هستند اما با توجه با اینکه آقای قلعه نویی وقت و مسئولیت‌اش را جای دیگری فروخته و تعهد داده است، و آقای دایی بیشتر استراحت کرده‌است و آرامش بیشتری دارد که برای این عنوان موجه‌تر به نظر می‌رسد.

وی درباره احتمال سرمربی‌گری همزمان قلعه‌نویی در تیم ملی و سپاهان، اظهارکرد: بعید می‌دانم آقای قلعه‌نوعی چنین چیزی را قبول کند. چون آقای قلعه نویی تمام وقت‌اش را می‌گذارد و باتوجه به آن با باشگاهی قرارداد می‌بندد.

پیشکسوت سپاهان و تیم ملی در خصوص اینکه پیش از این علی پروین نیز سابقه نشستن برنیمکت پرسپولیس و تیم ملی را به صورت هزمان را داشته است، خاطرنشان کرد: آن زمان گذشت. زمان ما از همان ابتدای بازی توپ را می‌کاشتیم و شروع به ارسال بلند روی دروازه حریف می‌کردیم. این فوتبال تمام شده‌است و شرایط‌اش هم همین طور. نمی‌شود راجع به گذشته خیلی دور صحبت کرد. الآن فوتبال یه کمک تجهیزات الکترونیکی که بیشتر به کار این رشته می‌آید مدرنیزه شده‌است.

توافق فدراسیون با قلعه نوعی سپاهانی‌ها را ناراضی می‌کند

یاوری با اشاره به این موضوع که اگر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شود سپاهانی‌ها را ناراضی خواهد کرد، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیافتد سپاهان و کارگران، کارمندان، پرسنل کارخانه فولاد مبارکه و مهم‌تر از همه مردم که به باشگاه‌شان وابسته و علاقه‌مند هستند ناراضی می‌شوند چون صاحبان اصلی باشگاه‌های معتبر هوادران‌شان هستند.

کد خبر 408871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.