جشنواره فیلم فجر پس از انقلاب اسلامی موجب پیشرفت سینمای ایران شد

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: پایه جذب گردشگر در وزارت گردشگری، فرهنگ و هنر است که ما به داشته های خود فخر می فروشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان امروز _دوشنبه ۱۴ بهمن ماه_ در مراسم افتتاحیه دهمین دوره جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: صحبت در جمع هنرمندان راجع به هنر کار دشواری است، اما به نظر بنده، هنر مجموعه ای از مفاهیمی است که با هیچ ابزاری به غیر از آن قابل بیان نیست؛ آنچه که تمایلات قلبی یک هنرمند است، هنرمند با ابزاری به نام هنر بیان می کند. هنرمندان هم همیشه نگاه نافذی داشتند و پدیده های جامعه را با دقت نگاه کردند.

وی افزود: بنابراین به همین دلیل است که هنرمندان در همه جوامع جزء نخبگان و قابل ارزش هستند و این مسئله در کشور ایران هم صادق است و جامعه قدردان حضور این هنرمندان فرهیخته خواهد بود.

مونسان تصریح کرد: یکی از بخش های مهم هنری، بخش نمایشی است که با حضور جشنواره فجر پس از انقلاب اسلامی، سینمای کشور پیشرفت خوبی داشته است. خوشحال هستیم که این جشنواره روند رو به رشد خود را ادامه می دهد؛ همیشه هنرمندان موجب وحدت در کشور بودند و نقد های خود را نیز به خوبی بیان کرده اند و امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه پیدا کنند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور تاکید کرد: پایه جذب گردشگر در وزارت گردشگری، فرهنگ و هنر است که ما به داشته های خود فخر می فروشیم؛ برای همه هنرمندان بزرگ کشور آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که با خلق آثار آنها کشور همچنان رو به جلو حرکت کند و از هنر شما بهره ببرد.

به گزارش ایمنا، در حاشیه این مراسم و با حضور مونسان، مراسم بزرگداشت از شهید عبدالرسول زرین، از شهدای برجسته دفاع مقدس و امیرهوشنگ جمشیدیان، از مستند سازان به نام حوزه مقاومت برگزار و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد؛ همچنین از تمبر رسمی جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

کد خبر 408858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.