از نقاط مثبت جشنواره فیلم فجر اصفهان، توجه به ارزش‌های دینی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جشنواره فیلم فجر اصفهان، در خدمت ارزش‌های دینی است و به ارزشهای معنوی و دینی توجه داشته که از نقاط مثبت جشنواره فیلم فجر اصفهان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری امروز _دوشنبه ۱۴ بهمن ماه_در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: امروز در حالی جشنواره فیلم فجر افتتاح می‌شود که همه دلها سوخته از پرکشیدن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جانباختگان هواپیمای اوکراینی است؛ از طرفی همه مردم دنیا به خصوص مسلمانان، شیعیان و مردم قدرشناس ایران حماسه بزرگی را در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی رقم زدند و این اتفاق و همدلی یکی از نکات ارزشمند مردم ایران است.

وی افزود: یکی از فعالیت های مثبت شهید حاج قاسم سلیمانی، توجه به سینما بود که نشان از تک بُعدی نبودن این شهید داشت و همین روحیات، شهید حاج قاسم سلیمانی را به یک شخصیت ملی تبدیل کرده است.

انصاری تصریح کرد: از آغاز شهادت سردار سلیمانی، ملت ایران حرف از انتقام زدند و یادمان نرفته است که بعد از ساعت‌ها سکوت، ترس سراسر وجود رییس جمهور آمریکا را فراگرفته بود؛ جشن سینما را در حالی برگزار می‌کنیم که شهدای مقاومت، مردم مقاوم و اهالی فرهنگ و هنر، سیلی محکمی به گوش استکبار جهانی زدند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با آغاز پیروزی انقلاب، بسیاری از مردم فکر می‌کردند سینما برچیده خواهد شد، تاکید کرد: یکی از نکاتی که به انقلاب هویت، ارزش و بزرگی داد، جمله تاریخی امام است که بعد از ۱۵ سال دوری از وطن و تحمل مشکلات و سختی‌ها امام خمینی فرمودند «ما با سینما مخالف نیستم» همچنین امام خمینی در سخنان خود اشاره کردند «یکی از وظایف سینما تربیت مردم است»؛ اگر بخواهیم نگاهی به مکتب، انقلاب و حاکمیت بیندازیم باید به تفکر رهبریت توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری با اشاره به خاطراتی از امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام بارها و بارها از هنر اثرگذار سینما به نیکی یاد کردند، حتی زمانی که فیلم محمد رسول (ص) اجازه اکران می‌خواست، امام با توجه به اینکه کارگردان فیلم اهل تسنن بود، نگاه بلندی به آثار هنری داشتند و اجازه اکران فیلم را صادر کردند.

وی افزود: در طول ۴۱ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب ها، شیرینی ها و تلخی ها سینما به ایران عزیز خدمت کرده و فیلم های خوبی در قالب سریال، سینما و مستند ساخته شده است که یکی از افتخارات جمهوری اسلامی بعد از انقلاب، توجه به فیلم مستند است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ویژگی سینمای بعد از انقلاب را خروج از صرف تبلیغاتی و تبدیل به دانشگاه فرهنگی و سازندگی دانست و گفت: یکی از نمونه های بارز تحول سینمای ایران ساخت فیلم های استکبار ستیزی است. امروزه سینمای ایران افتخار دارد فیلم استکبار ستیزی بسازد و ساخت فیلم های حوزه دفاع مقدس از افتخارات سینمای ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری با بیان اینکه ۱۰ سال متوالی است که جشنواره فیلم فجر به اصفهان آمده، گفت: جشنواره فیلم فجر اصفهان، در خدمت ارزش‌های دینی است و به ارزشهای معنوی و دینی توجه داشته که از نقاط مثبت جشنواره فیلم فجر اصفهان به شمار می‌رود. در همین راستا هنرمندان به دیدار جانبازان رفته و از آن‌ها برای حضور در جشنواره دعوت کرده و با حضور بر مزار شهدا با آرمان های امام تجدید میثاق کردند.

وی اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری جشنواره‌های هنری را به دست اندرکاران این کار واگذار کرده و تیم اجرایی دهمین جشنواره فیلم فجر تیم جوان و با انرژی هستند و بعد از برگزاری جشنواره در پایتخت، استان اصفهان جز معدود استان هایی است که برای هنرمندان و اصحاب رسانه سالن مجزا درنظر گرفته تا در فضایی تخصصی و در کنار یکدیگر به تماشای فیلم بنشینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بود که جشنواره فجر اصفهان تاثیر خود را بر روی فیلم های اصفهان داشته باشد به همین دلیل در کنار اکران فیلم های سودای سیمرغ، پنج فیلم از تولیدات اصفهان در طول برگزاری جشنواره اکران خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری گفت: از حضور و همکاری هنرمندان، استانداری اصفهان، فرمانداری، شهرداری و دو مجموعه سیتی سنتر و ساحل برای همکاری در برگزاری دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان سپاسگزارم.

کد خبر 408856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.