۳ غرفه تفکیک زباله‌های خشک در ارومیه فعال است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: شهروندان می‌توانند با تحویل پسماندهای خشک خود، همه روزه از ساعت هشت صبح تا پنج عصر، کارت شارژ تلفن همراه، دفتر نقاشی و کیسه پارچه‌ای، مواد شوینده، کارت استخر و کارت بلیط الکترونیکی تحویل بگیرند.

به گزارش ایمنا، احد یوسفی با بیان اینکه در شهر ارومیه به طور میانگین ۵۰۰ تن زباله در روز تولید می‌شود.، اظهار کرد: جمع‌آوری پسماند خشک سطح شهر به شرکت خصوصی واگذار شده که در نواحی ششگانه شهر با ۱۰ خودرو فعال است و بر اساس آخرین آمار ماهیانه ۲۰ تن پسماند خشک توسط شرکت و غرفه‌ها در شهر جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه سه غرفه تفکیک زباله‌های خشک در سطح شهر فعال است، ادامه داد: شهروندان می‌توانند با تحویل پسماندهای خشک خود، همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷، کارت شارژ تلفن همراه، دفتر نقاشی و به زودی کیسه پارچه‌ای، موادشوینده، کارت استخر و کارت بلیط الکترونیکی تحویل بگیرند.

یوسفی تصریح کرد: غرفه‌های جمع‌آوری پسماند خشک ارومیه در فلکه مولوی، فلکه خیرین و حضرت پور واقع شده است‌.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه خوشبختانه در ماه‌های اخیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تلاش کرده بر اساس دو مولفه سیاست جهانی، یعنی کاهش میزان تولید زباله و تفکیک از مبدا، قدم‌های جدید و سازنده‌ای بردارد، افزود: از این‌رو با اولویت قرار دادن مقوله فرهنگ‌سازی اقداماتی از قبیل برگزاری سه دوره جشنواره نقاشی با محوریت پسماند در پارک‌های محلی با هدف آشنا کردن کودکان به عنوان اصلی‌ترین جامعه هدف با مقوله اهمیت تفکیک زباله و کاهش میزان زباله تولید برگزار شد که در پایان برگزاری جشنواره ۳۰ نفر از شرکت‌کنندگان به عنوان پاکبان‌یار انتخاب و کودکان و خانواده‌هایشان به عنوان همراهان سازمان مدیریت پسماند انتخاب و تجلیل شدند که در برنامه‌های آتی سازمان نیز از همراهی آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تهیه و تولید کلیپ‌ها و مطالب مرتبط با پسماند و تفکیک از مبدا و اطلاع رسانی با کمک رسانه‌ها، از دیگر اقدامات انجام شده برای فرهنگ‌سازی بود.

یوسفی گفت: از سویی سازمان برای کاهش تولید کیسه پلاستیکی که خود تهدید بزرگی برای محیط زیست است، کیسه‌های پارچه‌ای را توسط بانوان کارآفرین و بومی شهر تولید و در اختیار غرفه‌های پسماند قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی با حوزه هنری استان، برای کمک جهت تولید محتواهای فرهنگی در مقوله پسماند، برگزاری جلسه هم‌اندیشی با دفاتر تسهیل‌گری و فرهنگسراها برای همراهی در مقوله فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا و آموزش آن، اهدای مخازن تفکیک رایگان به دفاتر تسهیل‌گری و فرهنگسراها، تهیه و تولید سه سری برنامه کودک با محوریت پسماند و تفکیک از مبدا در صدا و سیمای استان با حضور پاکبان‌یاران، بازدید پاکبان‌یاران از غرفه‌های پسماند خشک از سری دیگر از اقداماتی است که انجام شده است.

کد خبر 408840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.