عارف لرستانی، از جنگ ۷۷ تا قهوه تلخ! + فیلم

عارف لرستانی بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران که این اواخر مخاطبان او را با نام «بلدالملک قهوه تلخ» به خاطر می آورند در ۱۵ بهمن ۱۳۵۰ متولد شد. مرگ ناگهانی او باعث تاثر جامعه هنر شد.

به گزارش ایمنا عارف لرستانی بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران بود. وی را با نقش‌های بسیاری به یاد می‌آوریم، اما نقشی که او را بسیار محبوب کرد «بلد» در مجموعه قهوه تلخ ساخته مهران مدیری و تکیه‌کلام «پدرسوخته» بود.

بیوگرافی عارف لرستانی

عارف لرستانی روز ۱۵ بهمن ۱۳۵۰ در کرمانشاه متولد شد.

عارف لرستانی

وی فعالیت هنری را همراه با دوستان خود از تئاتر مدرسه شروع کرد.

عارف لرستانی

در سال ۱۳۷۷ و هنگامی‌که دانشجوی سال سوم تئاتر بود، در جمعی به مهران مدیری معرفی شد عارف پس از آشنایی‌اش با مهران مدیری و حضور در مجموعه جنگ ۷۷ به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه بازیگری شد.

او کشتی‌گیر بود ولی به دلیل بازیگری کشتی را کنار گذاشت.

همسر عارف لرستانی

عارف لرستانی در با الهام ناصری، یکی از کارکنان سفارت ژاپن ازدواج کرد.

عارف لرستانی

درباره آشنایی آنان گفته شد: در سال ۱۳۹۱ روزی که قرار بود عده‌ای از هنرمندان به سفر ژاپن بروند، عارف لرستانی که با الهام ناصری، یکی از کارکنان سفارت ژاپن آشنایی داشت، داوطلب شد که اطلاعات لازم را برای آنان بگیرد و چه‌بسا فکرش را هم نمی‌کرد که ادامه آن تماس به کجا می‌کشد، اما آن تماس، به دنبال خود تماس‌های دیگری را داشت و نتیجه آن شد که عارف لرستانی از الهام ناصری خواست تا با پدر و مادرش حرف بزند، وقتی برای خواستگاری بگیرد و سرانجام عارف لرستانی و الهام ناصری باهم ازدواج کردند.

درگذشت عارف لرستانی

عارف لرستانی در بامداد روز شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ به دلیل ایست قلبی در خواب درگذشت.

الهام ناصری همسر وی درباره آخرین ساعات زندگی این هنرمند دوست‌داشتنی گفت:.عارف روزهایی که کار نداشت معمولاً تا ظهر می‌خوابید. صدای نفس‌های تند عارف را حوالی ظهر شنیدم و رفتم اتاقش. گفت هوا خیلی گرمه و انگار تب‌دارم. درجه گذاشتم دیدی چیزی نیست. گفت برایم حوله خیس کن و بگذار روی سروصورتم. بدنش خیلی داغ بود اما تب نداشت. گفت معده‌ام ناراحت هست. بهش شربت دادم. یه کمی حرف زد.

ناصری در ادامه صحبت‌هایش به شروع سکسکه لرستانی اشاره می‌کند که چندساعتی ادامه داشت و قطع نمی‌شد: بعدازظهر که شد عارف گفت بریم قدم بزنیم. کماکان سکسکه‌اش ادامه داشت. همان موقع دلیل سکسکه طولانی را سرچ کردم و به نتایج عجیبی رسیدم. یکی از آن‌ها به مسائل عصبی ربط داشت و دیگری درباره بیماری‌های قلبی بود. به عارف گفتم بریم بیمارستان. قبول نکرد اما بهش گفتم که به چکاپ نیاز داری عارف در تریاژ بیمارستان عرفان مورد چکاپ قرار گرفت. قرار شد آمپولی به او بزنند که یکی از عوارضش خواب‌آور بودن بود. بعد از تزریق آمپول و به فاصله چند دقیقه سکسکه مرحوم لرستانی قطع شد. مرحوم لرستانی نزدیک به یک ساعت و ده دقیقه در بیمارستان بود.

عارف لرستانی

الهام ادامه داد: من به خاطر کارم هیچ‌وقت عادت نداشتم شنبه‌ها صبح زود از خواب بیدار شوم اما آن روز ساعت ۶:۳۰ انگار کسی تکونم داد و از خواب بیدار شدم. آگاه بودم که روز تعطیلم هست. عین آدم‌کوکی‌ها از تخت اومدم پایین و رفتم بالای سر عارف. دیدم چرا همان مدلی است که دیشب او را در تخت گذاشته بودم و اصلاً تکان نخورده. نفس نمی‌کشید. به صورتش زدم و با صدای بلند صداش کردم. تنش را هم تکان دادم و دیدم دستش که روی پتو بود ول شد کنار تخت.

آن موقع فقط یک یا حسین گفتم و گویا خیلی جیغ کشیده بودم چون همسایه‌ها با صدای جیغ من آمدند. فوری به لابی من زنگ زدم و گفتم به اورژانس زنگ بزنید. هنوز یک دقیقه نشده بود که همسایه‌ها با سراسیمگی آمدند و گفتند چه شده. گفتم شوهرم نفس نمی‌کشد. زنگ زدیم اورژانس گفتند باید ماساژ قلبی بدهیم. وقتی او را داشتند ماساژ می‌دادند به من گفتند که داخل اتاق نروم چون یه مقدار ملافه خونی است. دیدم زیر سر عارف خونی شده. گفتم مگه کسی او را زده؟ گفتند تا ماساژ قلبی دادند از توی دهانش کف و خون بیرون آمده. اورژانس ساعت ۸ آمد و گفت سه‌ساعتی می‌شود که عارف فوت کرده است.

توضیحات اورژانس درباره مرگ عارف لرستانی

مرکز اورژانس در ارتباط با درگذشت عارف لرستانی اعلام کرد: ساعت ۶:۵۸ صبح شنبه ۲۶ فروردین تماسی از سوی خانواده لرستانی با مرکز اطلاعات اورژانس گرفته شد. بلافاصله نیروهای امدادی به منزل وی اعزام شدند. زمانی که نیروهای امدادی در محل حاضر شدند، وی هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت و تقریباً چندساعتی بود که فوت‌شده بود. همسر لرستانی به نیروهای اورژانس اعلام کرده که روز گذشته همسرش دچار سکسکه شدید و علائم قلبی شده و به یکی از بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کرده بود و گویا آمپول آرام‌بخش دریافت کرده است. هم‌چنین، همسرش اعلام کرده که لرستانی پس از ترخیص حدود ساعت ۰۱:۰۰ بامداد دچار تهوع شدید می‌شود و علائم تقریباً بهبود می‌یابد؛ اما وقتی صبح بیدار می‌شود متوجه مرگ همسرش شده و با اورژانس تماس گرفته است.

سپس اعلام شد با دستور بازپرس جنایی جسد عارف لرستانی به پزشکی قانونی منتقل می‌شود تا با کالبدشکافی علت مرگش مشخص شود.

علت مرگ عارف لرستانی

سخنگوی قوه قضائیه پس از تحقیقات، علت مرگ عارف لرستانی را این‌گونه اعلام کرد: پزشکی قانونی رسماً اعلام کرده که در اینجا قصور و تقصیری متوجه پزشک نبوده و بر اساس سکته بوده و دارویی هم که مصرف کرده در سکته‌اش بی‌تأثیر نبوده است؛ به هر جهت ازلحاظ پزشکی قانونی قصور و تقصیری متوجه پزشک معالج نبوده است

وصیت عارف لرستانی قبل از مرگ

عارف لرستانی چندی پیش از مرگش با قرار دادن تصویری از پدربزرگش عبدالحسین لرستانی در اینستاگرام خود نوشت: عبدالحسین لرستانی، پدربزرگم. مردی که در روستای سیمینه، سمت سرآب نیلوفر کرمانشاه دفن شده. من هیچ‌وقت او را ندیدم، او هم هیچ‌وقت مرا ندید. سال‌ها قبل، خیلی قبل‌تر از اینکه من به دنیا بیایم، مرده بود. بااینکه هیچ‌وقت همدیگر را ندیدیم، دلم می‌خواهد وقتی مردم کنار او در روستای سیمینه دفن شوم، احساس می‌کنم کنارش آرام خواهم بود.

عارف لرستانی

خیال مردن ندارم، اما مرگ خبر نمی‌کند.

خاکسپاری عارف لرستانی

پیکر عارف لرستان صبح روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ بنا بر وصیت خودش در روستای سیمینه سرآب نیلوفر، واقع در شهرستان کرمانشاه با حضور هنرمندان، بازیگران و دوستداران وی به خاک سپرده شد.

آثار عارف لرستانی

ازجمله آثاری که در کارنامه لرستانی دیده می‌شود موارد زیر است:

تلویزیون

  • در حاشیه (۱۳۹۳)
  • کوچه مروارید (۱۳۹۳)
  • شوخی کردم (۱۳۹۲)
  • ویلای من (۱۳۹۱)
  • قهوه تلخ (۱۳۸۹)
  • مرد دو هزارچهره (۱۳۸۸)
  • خسته‌دلان
  • ۹۰ شب
  • ببخشید شما
  • جنگ ۷۷ (۱۳۷۶)

    عارف لرستانی

سینما

  • شام عروسی (۱۳۸۴)
  • انتخاب (۱۳۸۳)
  • معادله (۱۳۸۲)
  • مانی و ندا (۱۳۷۹)

عارف لرستانی در جنگ ۷۷

عارف لرستانی در قهوه تلخ

کد خبر 408833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.