طبیبی: حق موکلان است که از رأی وکلای خود آگاه باشند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان گفت: نماینده ای که قانون را رعایت نمی‌کند کاندیدای صلاحیت داری نیست؛ حتی اگر صلاحیت او توسط شورای نگهبان تأیید شده باشد. نماینده‌ای مطلوب است که به قانون التزام داشته و اعمال و مواظع خود را شفاف بیان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی طبیبی در گردهمایی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نماینده مجلس وکیل مردم است و باید در حدود قانون عمل کرده و منافع کل کشور را رعایت کند؛ همچنین نمایندگان در مقابل موکلین خود و پیشگاه الهی باید پاسخگو عملکرد خود باشند.

وی افزود: نماینده باید توجه داشته باشد که در چه جایگاهی قرار گرفته و حرمت مجلس شورای اسلامی را حفظ کند و به عنوان قانون‌گذار، حرمت قانون را نگه دارد. اگر بدترین قانون به درستی اجرا شود، بهترین قانون است و بهترین قانون نیز در صورت اجرای نادرست، بدترین قانون می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان اصفهان ادامه داد: نماینده‌ای که قانون را رعایت نمی‌کند کاندیدای صلاحیت داری نیست؛ حتی اگر صلاحیت او توسط شورای نگهبان تأیید شده باشد. نماینده‌ای مطلوب است که به قانون التزام داشته و اعمال و مواضع خود را شفاف بیان کند؛ زیرا حق موکلان است که از رأی وکلای خود آگاه باشند.

طبیبی خاطرنشان کرد: نماینده‌ای که از راه‌های نامشروع، تبلیغات غیرقانونی، پرداخت رشوه و نیرنگ و فریب به مجلس راه پیدا کند خیانت کار و غاصب کرسی مجلس است.

کد خبر 408829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.