حل ترافیک لوکزامبورگ با رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی

مسئولان لوکزامبورگ، پایتخت دوک‌نشین کشور ثروتمند لوکزامبورگ، در نظر دارند به منظور کاهش ترافیک و ازدحام خودروها در خیابان‌های این شهر، از اوایل مارس ۲۰۲۰ وسایل حمل‌ونقل عمومی را به طور رایگان در اختیار شهروندان قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هزینه حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور لوکزامبورگ بسیار پایین است به طوری‌که هر شخص می‌تواند تنها با صرف دو یورو به مدت دو ساعت از وسایل حمل‌ونقل عمومی بهره ببرد. بااین حال، کشور لوکزامبورگ بیشترین میزان خودورهای شخصی سراسر قاره اروپا را از آن خود کرده است و مردم به ندرت از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل ساکنان این کشور و گردشگران آن به استفاده کم از وسایل حمل‌ونقل عمومی، زمان‌بر بودن این وسایل باشد. علاوه براین، موقعیت خاص لوکزامبورگ بین کشورهای فرانسه، بلژیک و آلمان باعث تردد بسیاری از مردم در مرزهای این کشورها از طریق خودروهای شخصی می‌شود. بنابراین، قانونگذاری و سرمایه‌گذاری برای حمل‌ونقل عمومی رایگان می‌تواند در کنار عواملی نظیر افزایش حقوق کارکنان، تنظیم مقررات بازنشستگی و کمک‌های مالی برای آموزش عالی به کمال برسد.

برای افرادی که از مرزهای خارجی به لوکزامبورگ سفر می‌کنند نیز سیاستی مشابه با این عملکرد می‌تواند به کارکنان اجازه دهد هزینه‌های سفر خود را از مالیات سالیانه کم کنند. با این وجود، بسیاری از مردم لوکزامبورگ با رایگان‌سازی حمل‌ونقل عمومی و بهبود این سیستم کاملاً مخالف هستند و بر این باورند هزینه‌ای که قرار است در این زمینه صرف شود بهتر است به عنوان یارانه اجاره خانه یا خانه سازی اجتماعی در اختیار مردم قرار گیرد.

اگرچه پیش از این نیز حمل و نقل عمومی برای شهروندان تالین، پایتخت کشور استونی، رایگان شده بود، بااین وجود آمار نشان داده است که هیچ تغییری در پویایی مردم این شهر مشاهده نشده است و حتی زندگی افراد کم درآمد نیز بهبودی نیافته است. صرف نظر از پیامدهایی که حمل و نقل رایگان در تالین داشته است، این اقدام می‌تواند راه‌حل‌هایی مناسب برای کاهش ترافیک و ایجاد شهرهایی پاک و پایدار ارائه دهد.

کد خبر 408826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.