خاموشی منطقه پشت کوه فریدون شهر به ۳۰ دقیقه رسیده است

مدیرامور فوریت‌های توزیع برق استان اصفهان گفت: دورترین منطقه استان اصفهان، پشت کوه فریدون شهر است که با تمهیدات انجام شده خاموشی‌های این منطقه از چند ماه به ۳۰ دقیقه رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین شکرالهی امروز امروز دوشنبه _۱۴ بهمن ماه_ در نشستی خبری اظهار کرد: اختلاف میزان خاموشی بین شهرستان‌های دوردست و نزدیک استان در سال‌های گذشته بسیار زیاد بود تا حدی که در سال ۱۳۹۳ هر مشترک حدود ۷۷۰ دقیقه خاموشی را تحمل می‌کرد که برای هر روز دو دقیقه خاموشی محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان خاموشی در آن زمان برای مناطق دوردست استان چند هزار دقیقه بود، افزود: برای مناطق نزدیک به استان این میزان خاموشی حدود ۳۰۰ دقیقه بود اما باتوجه به برنامه‌های انجام شده برای رسیدن به اهداف برنامه پنج ساله خود میزان خاموشی در مناطق دوردست استان امروز به ۲۰۰ دقیقه رسیده و اختلاف بین شهرستان‌های دوردست و نزدیک حدود صد دقیقه است.

مدیر امور فوریت‌های توزیع برق استان اصفهان در خصوص خاموشی‌های مناطق دوردست استان اصفهان گفت: دورترین منطقه استان اصفهان منطقه پشت کوه فریدون شهر است که در این منطقه به طور نسبی از آبان ماه تا پایان فروردین که فصل بارش‌های سردسیری است، خاموشی چندماهه داشته است، همچنین به دلیل صعب العبور بودن منطقه با استفاده از برق پیما یا پهپاد توانستیم عیوب شبکه را شناسایی و برطرف کند و با تعمیرات و خارج کردن شبکه از مسیر بهمن و برف سنگین خاموشی‌ها را کاهش دهیم که خاموشی‌های این منطقه از چند ماه به ۳۰ دقیقه رسیده است.

کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و صرفه جویی مصرف سوخت

معاون امور مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه راهبردی این شرکت ارائه خدمات غیرحضوری به شیوه آسان برای همه اقشار استان بوده که در این زمینه درگاه‌های مختلف شامل مرکز سمیع، سایت شرکت برق، اپلیکیشن نیرونگار بوده است.

جعفر بحرینی در خصوص خدمات غیرحضوری مرکز سمیع شرکت توزیع برق افزود: این مرکز روزانه پنج هزار و ۷۰۰ تماس مشترکان را پاسخ می‌دهد و این اقدام مراجعات حضوری را به نحو چشمگیری کاهش داده است.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص پاسخگویی تماس‌های مرکز سمیع گفت: از پنج هزار و ۷۰۰ تماس برقرار شده با مرکز فنی یک هزارو ۷۰۰ تماس از طریق کارشناسان شرکت برق پاسخ داده می‌شود و مابقی تماس‌ها از طریق آی دی آر به صورت ۲۴ ساعته پاسخ داده می‌شود؛ خدمات ارائه شده در آی دی آر شامل اطلاع از قبوض، ثبت شماره همراه و امکان پرداخت آنلاین است که اگر این پرداخت از طریق بانک صادرات صورت بگیرد سریعاً این عملیات به روز می‌شود.

وی درباره میزان کاهش تردد در شهر با ارائه خدمات غیرحضوری افزود: اگر برای هرکدام از این پنج هزار و ۷۰۰ تماس هشت کیلومتر یک مسیر در نظر بگیریم، در پیمودن ۴۸ هزار کیلومتر صرفه جویی کرده ایم و این صرفه جویی روزانه ۲۶ میلیون تومان صرفه جویی در مصرف سوخت را در پی دارد.

بحرینی با اشاره به اینکه در شروع راه اندازی مرکز سمیع پشت خط ماندن شهروندان بالا بود، افزود: امروز میزان پشت خطی در تماس شهروندان با مرکز سمیع به ۳۰ ثانیه رسیده است، همچنین یکی دیگر از برنامه‌های خدمات غیرحضوری ایجاد اپلیکیشن بازدیدهای محلی که در این اپلیکیشن عکس تمام مدارک مشترکین گرفته شده و به پرونده آنها الحاق می‌شود و به صورت کامل برای کارشناسان ارسال می‌شود که در این برنامه علاوه بر عدم مراجعه حضوری ارائه کپی مدارک هم کاهش یافته تا حدی که در سال ۲۴۰ هزار برگ کاغذ صرفه جویی می‌شود.

وی حذف کاغذ را یکی از مزایای بایگانی الکترونیک دانست و افزود: امروز دیگر پرونده فیزیکی نداریم و با اینکار علاوه بر جمع آوری دستگاه‌های پرینتر در مصرف یک میلیون و ۸۰۰ هزار برگ کاغذ آچار صرفه جویی شده است همچنین ارتباط با وب سرویس توانسته است ارتباطات خوبی بین دستگاه‌های اجرایی برقرار کند و حوزه‌های خدمات رسان را به هم مربوط کند.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان در تشریح خدمات وب سرویس گفت: مشترکی که برای ثبت درخواست خود به یک اداره مراجعه می‌کند به طور خودکار اطلاعات آن از دستگاه مربوطه مانند شرکت آب منطقه‌ای استان به اداره برق ارسال می‌شود که این روند خود می‌تواند در کاهش مراجعات حضوری شهروندان تأثیرگذار باشد، شرکت توزیع برق استان توانسته است در حال حاضر با دو دستگاه نظام مهندسی و شرکت آب منطقه‌ای استان به صورت وب سرویس ارتباطات خوبی برقرار کند که تا پایان سال دو دستگاه دیگر شامل اداره صمت و ثبت احوال هم به این شبکه خواهند پیوست.

وی در خصوص هزینه حذف قبض کاغذی اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان در سال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه قبض کاغذی در سال بود اما در سه ماهه اخیر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه پیامک به شهروندان شده که این افزایش هزینه را به دلیل حفظ منابع طبیعی قبول کرده ایم زیرا کاهش قطع درختان برای تولید کاغذ موضوع مهمی است، همچنین در حال حاضر با نصب کنتورهای هوشمند افزایش مصرف مشترکان در همان دو هفته اول دوره مصرفی آنها به صورت پیامک برای مشترکان ارسال می‌شود.

بحرینی با اشاره به اینکه الگوی مصرف برای بخش خانگی ۳۰۰ کیلووات در ماه است، افزود: اگر این مصرف بیشتر شود علاوه بر هفت درصد اضافه ۱۶ درصد دیگر هم به هزینه مشترکان پرمصرف اضافه می‌شود که از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در استان تنها ۹۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی وجود دارد و این میزان شش درصد از مشترکان استان اصفهان است.

کد خبر 408816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.